Cum să stimulezi economia: Japonia îi îndeamnă pe tineri să bea mai mult băuturi ce conţin alcool

19 Aug. 2022, 05:51
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
19 Aug. 2022, 05:51 // Actual //  bani.md

Generaţia tânără din Japonia consumă mai puţin alcool decât părinţii lor, aceasta fiind o mişcare care a afectat taxele pentru băuturi precum sake (vin de orez), iar acum tinerii sunt îndemnaţi să bea mai mult pentru a stimula economiam scrie BBC.

Tinerii adulţi din Japonia sunt mai degrabă sobri, iar autorităţile speră să poată schimba acest lucru. Generaţia tânără consumă mai puţin alcool decât părinţii lor, iar acest lucru a afectat taxele pentru băuturi precum sake (vin de orez).

Astfel, agenţia naţională de taxe a organizat un concurs naţional pentru a găsi idei care să inverseze această tendinţă.
Campania „Sake Viva!” speră să vină cu un plan care să facă băutura mai atractivă şi să stimuleze industria.

Concursul le cere tinerilor cu vârste cuprinse între 20 şi 39 de ani să îşi împărtăşească ideile de afaceri pentru a stimula cererea în rândul colegilor lor, indiferent dacă este vorba de sake japonez, shochu, whisky, bere sau vin.

Grupul care organizează concursul pentru autoritatea fiscală spune că noile obiceiuri – formate parţial în timpul pandemiei de Covidie – şi îmbătrânirea populaţiei au dus la o scădere a vânzărilor de alcool.

Acesta doreşte ca participanţii la concurs să vină cu promoţii, branding şi chiar cu planuri de ultimă generaţie care să implice inteligenţa artificială.

Presa japoneză spune că reacţia a fost mixtă, cu unele critici privind încercarea de a promova un obicei nesănătos. Însă alţii au postat online idei excentrice, cum ar fi actriţe celebre care „joacă” rolul de hostess în realitate virtuală în cluburi digitale.

Concurenţii au timp până la sfârşitul lunii septembrie pentru a-şi prezenta ideile. Cele mai bune planuri vor fi apoi dezvoltate cu ajutorul experţilor, înainte ca propunerile finale să fie prezentate în noiembrie.

Pe site-ul campaniei se afirmă că piaţa japoneză a alcoolului este în scădere, iar îmbătrânirea demografică a ţării, alături de scăderea ratei natalităţii, este un factor important în acest sens.

Cifrele recente ale agenţiei fiscale arată că, în 2020, oamenii consumau mai puţin alcool decât în 1995, cu o scădere de la 100 de litri pe an la 75 de litri .

Veniturile fiscale provenite din taxele pe alcool s-au redus, de asemenea, de-a lungul anilor. Potrivit cotidianului The Japan Times, acestea reprezentau 5% din veniturile totale în 1980, dar în 2020 se ridică la doar 1,7%.
Banca Mondială estimează că aproape o treime (29%) din populaţia Japoniei are vârsta de 65 de ani şi peste, cea mai mare proporţie din lume.

Îngrijorările legate de viitorul sake nu este singura problemă pe care o ridică pentru economia Japoniei. Există îngrijorări legate de oferta de personal tânăr pentru anumite tipuri de locuri de muncă şi de îngrijirea persoanelor în vârstă în viitor.

Realitatea Live

17 Sept. 2025, 17:31
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
17 Sept. 2025, 17:31 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) a aprobat emisiunea suplimentară de acțiuni ale SA „Basarabia-Nord”, în sumă de 124,5 milioane lei, reprezentând 6 226 538 de acțiuni ordinare nominative, emise din contul datoriilor creditoriale.

În urma operațiunii, capitalul social al societății va crește la 141 005 460 lei, divizat în 7 050 273 de acțiuni de clasa I, fiecare cu valoarea nominală de 20 lei. „Basarabia-Nord” face parte din grupul Filetti.

Totodată, compania „Produse de Familie” SRL, cunoscută sub brandul Filetti (producător de mezeluri), este afiliată lui Denis Cibizov, cel care controlează producătorul de băuturi tari Zernoff prin intermediul firmei Viteza Optim (78,2%). Datele financiare recente arată că „Produse de Familie” SRL a raportat în 2024 un profit de 12,6 milioane lei, față de 7,2 milioane lei în 2023, și o cifră de afaceri de 286,7 milioane lei.

Numele lui Denis Cibizov a fost legat de mai multe scandaluri de-a lungul anilor. În 2009, fostul director al combinatului de carne Carmez, Anatol Câșlaru, acuza compania Optim-Comerț (parte a grupului Zernoff) că ar fi participat la un atac raider asupra întreprinderii. În acea perioadă, unul dintre membrii consiliului „Basarabia-Nord” și al conducerii Zernoff, Dmitri Țacenco, a condus Carmez, timp în care Câșlaru se afla în arest – despre care acesta susținea că fusese orchestrat de Zernoff, în plină guvernare comunistă.

Mai mult, un raport al CCCEC (actual CNA) din 2010 privind schemele de monopolizare a pieței cărnii menționa explicit „Basarabia-Nord” și „Bio Alliance” SRL. Potrivit unor concurenți din industrie, protejați politic în perioada 2001–2009, grupul Zernoff și-ar fi consolidat controlul asupra pieței mezelurilor și importurilor de carne, devenind unul dintre actorii dominanți ai sectorului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII