Cum se percep culorile în lumea digitală?

12 Apr. 2022, 16:38
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
12 Apr. 2022, 16:38 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Culorile – o lume extrem de interesantă, pe care continuăm să o descoperim zilnic. Diferența dintre culorile pe care le prinde ochiul uman și cele transpuse prin mijloace digitale există și persistă, lucru pe care îl resimți atunci când cauți, de exemplu, servicii de imprimare poze în Chișinău. Cum se percep culorile în lumea digitală, află de la specialiștii Artpoligraf în rândurile ce urmează.

1.    Diferențele de culori: puțină teorie și practică

Cel mai important instrument pentru percepția culorilor rămâne a fi acel cerc al nuanțelor, pe care fiecare artist clasic sau digital îl utilizează pe larg. Baza acestuia este formată din culori primare (galben, roșu și albastru) și culori secundare (portocaliu, violet și verde).

În lumea digitală, lucrurile au mers nițel mai departe, fiind create două curente:

  • RDG (red, green, blue) – reprezintă diapazonul de culori ale unui ecran digital, precum cel al smartphone-ului sau tabletei. Este important în utilizare pentru ilustratori, designeri grafici. În acest spectru, culoarea albă se obține din amestecul egal al culorilor.
  • CMYK (cyan, magenta, yellow, black) – este palitra culorilor pigment, care pentru printare se aplică stratificat până se obține nuanța necesară, comparativ cu gama RDG, care presupune obținerea unei nuanțe prin amestecul de culori.

2.    Și totuși cum imprim?

Specialiștii din companiile care oferă servicii de imprimare la printer color în Chișinău trebuie să recomande clienților utilizarea palitrei CMYK, astfel încât nuanțele obținute să fie cât mai pline, mai bogate, mai structurizante. Acest lucru este relevant, de exemplu, în cazul imprimării cărților de vizită, a banerelor de exterior sau a broșurilor de prezentare a produselor sau serviciilor. Și da, designul creat digital tot trebuie realizat în gama CMYK.

Dacă ești în căutarea celor mai calitative servicii de tipografie în Chișinău, atunci apelează la echipa Artpoligraf. La noi poți găsi:

  • Un constructor de machete care conține zeci de șabloane bune de utilizat, astfel încât să îți creezi propriile materiale de promovare rapid;
  • Posibilitatea de a alege culorile care ți se potrivesc în conformitate cu brand book-ul afacerii tale;
  • Posibilitatea de a imprima pe diferite suporturi, de la hârtie la sticlă organică, inclusiv cu gravură;
  • Calitatea înaltă a materialelor utilizate;
  • O abordare profesionistă și individuală.

Acum ai posibilitatea să-ți faci afacerea mai vizibilă prin intermediul Artpoligraf, lider pe piața națională a serviciilor de printare și tipografie.

Artpoligraf – creăm lucruri pe care le vei memoriza!

P.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII