Deputatul PAS, Radu Marian, a reacționat public la criticile și acuzațiile care planează asupra proiectului rutier Leova–Bumbăta — un proiect pentru care Procuratura Anticorupție a deschis încă din 2023 un dosar penal privind posibile nereguli în execuție și finanțare.
„Am fost la Leova, unde am vizitat pentru prima dată proiectul Leova–Bumbăta. Falsurile și manipulările despre acesta nu sunt justificate. Nu e un simplu drum care a costat 270 milioane lei. E de fapt un proiect ingineresc foarte complex”, a scris Radu Marian într-o postare pe rețelele sociale.
Potrivit parlamentarului, investiția include un drum „ultramodern” de aproape 4 kilometri construit de la zero pe un teren dificil, un pod plutitor peste Prut, infrastructura de trecere a frontierei și o parcare de mare capacitate care urmează să fie utilizată la maximum după finalizarea podului permanent din piatră.
„Acest proiect reprezintă o investiție majoră pe termen lung, care deja e folosită de sute de oameni pe zi și facilitează comerțul și transportul internațional, cu și mai mare potențial pe viitor”, a adăugat deputatul PAS.
Proiectul rutier Leova–Bumbăta, inaugurat parțial în 2023, a fost vizat de o anchetă a Procuraturii Anticorupție privind eventuale abateri la atribuirea contractului și calitatea lucrărilor.
În prezent, în dosar există două persoane cu statut de bănuit. Este vorba fostul șef al Administrației Naționale a Drumurilor, Sergiu Behjan și un administrator al unei companii private. Or, prejudiciul estimat urmează să fie stabilit cu exactitate după finalizarea expertizei.
Proiectul podului Leova-Bumbăta a stârnit critici din cauza costurilor exorbitante, aproximativ 3,5 milioane de euro pe kilometru de drum, transformându-l în cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova. Costurile totale se ridică la 260 milioane de lei.