Dezastru în industria auto europeană: Cel mai mare producător de baterii din Europa a anunţat concedieri

11 Sept. 2024, 13:26
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
11 Sept. 2024, 13:26 // Actual //  Lupu Eduard

Northvolt, un producător cheie în industria europeană de automobile electrice, a anunţat că intenţionează să facă concedieri şi să închidă o fabrică, în cadrul unui proces de restructurare, scrie CNBC.

Compania suedeză, una dintre cele mai valoroase de pe continent, se ocupă cu producerea de baterii litiu-ion pentru autovehiculele electrice şi are parterneriate cu Volkswagen şi Volvo.

Northvolt a citat contextul macroeconomic complicat pentru a justifica reducerea de costuri. „A trebuit să luăm nişte decizii dificile pentru a ne ajusta forţa de muncă la reducerea operaţiunilor”.

Fabrica din Skellefteå, nordul Suediei, Northvolt Ett Upstream 1, va fi trecută într-un regim de revizie şi mentenanţă pentru a optimiza costurile.

Înmatriculările de autovehicule electrice noi au scăzut cu 3% în perioada mai 2023 – mai 2024 la nivel european. În acest timp, înmatriculările de autovehicule plug-in hybrid au scăzut cu 10%, ajungând la 226.000.

Compania suedeză este evaluată în prezent la 12 miliarde de dolari, iar un potenţial IPO ar fi susţinut de Goldman Sachs şi BlackRock.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

17 Sept. 2024, 17:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
17 Sept. 2024, 17:24 // Actual //  Lupu Eduard

Producătorul chinez de automobile BYD a preluat totalitatea acţiunilor la un joint venture din China cu grupul german Mercedes-Benz Group AG, pe măsură ce un număr din ce în ce mai mare de constructori străini îşi reduc expunerea pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Bloomberg.

BYD a preluat restul de 10% din acţiunile la joint venture-ul Denza pe care nu le deţinea încă, a informat producătorul de automobile electrice într-un comunicat de presă difuzat luni seara, fără a oferi detalii legate de valoarea tranzacţiei.

Decizia pune capăt unui parteneriat care durează de 13 ani şi vine într-un moment în care există tensiuni comerciale între China şi Europa, pe măsură ce Comisia Europeană vrea să impună tarife suplimentare, de până la 36,3%, pentru automobilele electrice importate din China.

Joint venture-ul Denza, un producător de automobile electrice şi hibride din segmentul premium, a fost înfiinţat de BYD şi Mercedes în 2011, când fiecare dintre cei doi parteneri deţinea o participaţie de 50%. Vânzările slabe ale acestui joint venture au convins Mercedes să îşi reducă participaţia, până la 10%, în 2021.

Decizia de a ieşi din acţionariatul joint venture-ului Denza se adaugă provocărilor cu care se confruntă Mercedes, care are dificultăţi în a creşte în China, care timp de mai mulţi ani a fost una din pieţele auto cu cel mai puternic ritm de creştere din lume. Cheltuielile pe articole de lux în China au fost serios afectate de criza din sectorul imobiliar şi încetinirea economică. În paralel, intensificarea războiului preţurilor între producătorii chinezi de automobile electrice a dus la diminuarea cotei de piaţă pentru producătorii auto străini, astfel că Porsche, Ferrari şi BMW au raportat o diminuarea a vânzărilor în China la începutul anului.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău