Dezvăluirea zilei! Bolea a explicat cum se înfruptau din comisioane grase cei care exportau fructe în Rusia

11 Ian. 2023, 11:30
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
11 Ian. 2023, 11:30 // Actual //  bani.md

Republica Moldova nu are intenția de a renunța la piața Federației Ruse, potrivit declarației ministrului Agriculturii, Vladimir Bolea. În prezent 53 de companii au dreptul să exporte fructe și legume pe piața rusească după embargoul din 15 august impus de autoritatea fitosanitară Rosselhoznadzor.

„Nu este miza de a renunța la piața din Federația Rusă, dar noi nu recunoaștem niciun fel de liste și cerem să se ajungă la aceiași abordare ca și în comerțul cu UE. Cerem ca Rosselhoznadzor să publice o listă clară de norme, reguli, pe care trebuie le îndeplinească cei care-și livrează produsele în Rusia”, a punctat ministrul Agriculturii, Vladimir Bolea în cadrul emisiunii Rezoomat de Rlive.

Ministrul a explicat de ce unii agenții economici enunță anumite impedimente din partea autorităilor în a-și livra produsele în Rusia. „Este un fals și explic de ce. Ei vor să treacă la regimul de business cum era până în anul 2021 pe liste de agenți economici, când toate exporturile de fructe și legume să făceau prin intermediul lor și evident încasau comisioane. Or, anumiți politicieni din Republica Moldova mai și lobau lai nivel înalt acest lucru”

„Nu recunoaștem astfel de liste, ANSA a început să funcționeze și garantează securitatea alimentară și are cea mai serioasă abordare cu diferiți parteneri internaționali. (…) Dacă o companie ar dreptul să exporte, ANSA merge și verifică cantitatea și calitatea produselor, de aceea unii agenți economici își manifestă nemulțumirea”, a conchis Vladimir Bolea.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

23 Nov. 2024, 09:40
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
23 Nov. 2024, 09:40 // Actual //  Ursu Victor

Northvolt AB a cerut protecţie împotriva falimentului în Statele Unite, după ce o încercare disperată de a obţine finanţare de salvare a eşuat, lăsând producătorul de baterii într-o situaţie dificilă, cu doar o săptămână de lichidităţi disponibile, potrivit Bloomberg.

Furnizorul suedez de baterii pentru vehicule electrice va încerca să se reorganizeze în cadrul capitolului 11 din Codul falimentului american, conform unei declaraţii emise joi. Potrivit unui depozit, Northvolt avea aproximativ 30 de milioane de dolari în numerar şi datorii de 5,84 miliarde de dolari.

Această sumă face ca Northvolt să fie una dintre cele mai îndatorate companii care au solicitat falimentul în Statele Unite în acest an, potrivit datelor Bloomberg. Aceasta este urmată de Intrum AB, o altă companie suedeză care a depus o cerere similară săptămâna trecută.

Compania a ales să urmeze calea legală din SUA pentru a oferi un cadru familiar investitorilor existenţi şi potenţialilor investitori interesaţi să furnizeze finanţare, a explicat o sursă apropiată situaţiei.

Această decizie încheie luni de negocieri cu proprietarii, clienţii şi creditorii, în încercarea de a găsi o soluţie pentru continuarea activităţii, după ce resursele financiare au fost epuizate. Northvolt a redus cu un sfert numărul angajaţilor şi a renunţat la planurile de extindere, pentru a face faţă unei crize de lichidităţi care s-a agravat în toamnă, după ce a pierdut un contract important şi nu a reuşit să acceseze un împrumut verde de 5 miliarde de dolari.

Compania a fost considerată un simbol al speranţelor europene de a crea un lanţ de aprovizionare independent pentru vehiculele electrice, în concurenţă cu producătorii stabiliţi din China şi Coreea de Sud.

Fabrica emblematică Northvolt Ett, situată lângă Cercul Arctic din Suedia, va continua să funcţioneze în mod normal pe durata reorganizării. „Compania va continua să livreze produse clienţilor, îndeplinindu-şi în acelaşi timp obligaţiile faţă de furnizorii esenţiali şi va asigura plata salariilor angajaţilor”, a afirmat compania.

În cadrul procedurii de faliment, Northvolt va avea acces la aproximativ 145 de milioane de dolari în garanţii de numerar, conform declaraţiilor companiei. Scania CV AB, divizia de camioane a Volkswagen AG şi un client important al Northvolt, a anunţat că va contribui cu 100 de milioane de dolari pentru finanţarea debitorului în posesie.

Judecătorul american de faliment Alfredo Perez a spus în timpul unei audieri de joi că va aproba cererea Northvolt de a începe utilizarea finanţării din faliment şi a altor împrumuturi pentru a acoperi salariile şi cheltuielile angajaţilor în timpul procesului de reorganizare conform capitolului 11. După reducerile de personal anunţate, Northvolt mai are aproximativ 6.400 de angajaţi în Suedia, Polonia şi Statele Unite.

Filialele Northvolt care se ocupă de fabricile planificate în Germania şi Canada nu fac parte din procesul de faliment conform capitolului 11, dar compania a declarat că aceste proiecte vor fi amânate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală