Dodon, un agent al haosului! A fost prins cu minciuna de un cunoscut finanțist: Câte un fals la fiecare 25 de secunde

23 Dec. 2022, 16:45
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Dec. 2022, 16:45 // Actual //  bani.md

Cunoscutul finanțist Vasile Tofan membru al Consiliului de Administrație al maib îl demolează pe fostul președinte Igor Dodon care în cadrul unei emisiuni a creionat în cifre eronate tabloul economic al Republicii Moldova.

Am prins ieri pe final interviul unui fost președinte. Nu ca as fi avut mari iluzii în privința dumnealui, dar nu-mi venea totuși si cred concentrația de falsuri economice pe care le-am auzit în doar 2 minute. In special ținând cont de pretenția dumnealui de economist, fost ministru al economiei, lector universitar, doctor în economie și nu mai știu care regalii. Nici nu știu ce ar fi mai rău: ca mintea conștient, atât de nonșalant, făcând amenințător cu degetul în camera, sau, ca credea cu adevărat în lucrurile pe care le spunea, făcând gafe de care ar roși un student la primul an de facultate? Citez, verbatim:

1“Noi avem căderea exporturilor de 2 ori; atent, de 2 ori. Când a fost embargoul rușilor în 2014 .. în 2004-2005, eram Ministrul Economiei atunci, a fost minus 30-40%. Când Rusia a stopat exporturile după semnare tratatului de asociere cu UE, n-a fost așa scădere. Noi avem scădere de 2 ori a exporturilor”

Fact check: exporturile pentru ianuarie-octombrie 2022 au avansat cu +48%, una din cele mai mari rate de creștere a exporturilor de după 1991. Poate chiar cea mai mare. Deci nu numai ca nu au căzut exporturile de 2 ori, ci demonstrează o creștere record în 2022.

2“Noi avem reducere în agricultura de minus 20%, până la sfârșitul anului o sa fie minus 30%”

Fact check: într-adevăr, pe 9 luni avem o scădere în agricultură de circa 17%. În mare, din cauza secetei din acest an, față de o recoltă, din contra, foarte bună, anul trecut. Acum, chiar făcând abstracție de factorul sezonier (T3 are o pondere a agriculturii mai mare, perioada recoltei), pentru ca să ajungem la o descreștere pe tot anul de 30%, căderea din T4 ar trebui să fie de circa 65%. Imposibil. E aritmetică elementara.

3 “Eu cred ca anul acesta noi ușor o sa avem minus 15% căderea PIB-ului. Ușor”

Fact check: Evoluția PIB-ului pe 9 luni a fost de -4.1%. Acum, pentru a ajunge la o descreștere de 15% pe tot anul, căderea din T4 ar trebui sa fie de circa 40-45%. Un lucru imposibil – chiar și in Ucraina, devastată de război, așteptările sunt pentru o scădere a PIB-ului de 30-35%. Iarăși, aritmetica elementară.

4 “S-au lăudat că au luat vreo 2.5 miliarde este asistența tehnică. Eu îmi pun întrebare, dar unde sunt banii. De ce atunci tariful e 30 de lei?”

Fact check: Circa 80% din gospodarii, catalogate în categoria de vulnerabilitate foarte înaltă, urmează să plătească 12 lei per metru cub de gaze. Compensațiile fiind parțial finanțate din asistența externă.

Si astea toate în mai puțin de 2 minute. Deci un fals mare la fiecare ~25 de secunde. Mă întreb, dacă o persoană minte atât de ușor apropo de fapte care pot fi verificate cu un singur click, ce trebuie să credem despre alte lucruri pe care le spune dumnealui? Cum poți să ții o țara întreagă de prosti? Sau, dacă chiar nu înțelege omul concepte economice elementare, cum de și-a luat diploma? Cum a devenit doctor, lector, ministru, președinte? Cum de are tupeul, să ne privească încruntat în cameră și să ne convingă că el e cel care ne poate scoate din criza?

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală