Două luni de declaraţii şi zero acţiuni

23 Mai 2023, 10:08
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
23 Mai 2023, 10:08 // Actual //  bani.md

În ajunul Summitului European preconizat pentru 1 iunie în Republica Moldova, administrația actuală a aeroportului Chișinău continuă să denigreze tot ce înseamnă infrastructura aeroportuară și, prin urmare, siguranța zborurilor pe Aeroportul Chișinău.

Acum câteva saptamâni „specialiștii” denigrau lucrările de modernizare ale peronului și pistelor de decolare, declarând că sunt într-o stare deplorabilă și că toate lucrările sunt necalitative, «lucrări executate de compania Strabag, care acum executa lucrări de modernizare  pe aeroportul Iași », iar acum s-au trezit că totul este pregătit pentru summit, iar toate lucrările corespund cerințelor de siguranță, pentru a intâlni la cel mai înalt nivel reprezentanții tuturor statelor participante.

Într-un final, nu prea este clar. Lucrările efectuate la aeroport deja corespund standardelor de siguranță sau nu?

Declarația care susține că „Aeroportul e văzut de sus de piloți exact ca în anii 1980” nu este decât o apreciere dată de către un neprofesionist, care mai nou „este deja și pilot”. Vestita taxă de modernizare de 9 euro, despre care se speculează atât de ipocrit, era încasată de Avia Invest doar în proporția de 3,60 euro, iar diferența era încasată de organele statului.

Au trecut deja 2 luni de la preluarea frauduloasă a Aeroportului de către stat și în continuare nimic nu s-a schimbat. Aproape zilnic auzim aceleași declarații despre reducerea drastică a acestei taxe sau chiar excludere ei, dar nimeni nu s-a întrebat de fapt, excluderea sau reducerea acestei taxe va duce la diminuarea costului biletului sau cine va impune companiile aeriene să reducă din costul biletelor?

Repetat, menționăm faptul că statul nu a pierdut 1,6 miliarde de lei, dar a încasat această sumă de la Avia Invest sub formă de impozite. O altă declarație ipocrită, că ar fi crescut numărul curselor regulate, când de fapt stoparea zborurilor companiei Wizzair și Air Moldova a redus drastic operarea de pe aeroportul Internațional Chișinău.

Până acum, Constantin Vozian și nu doar, vocifera agresiv că taxele din aeroportul Chișinău „sunt ieșite din comun” și că pasagerul este impus să le achite, acesta fiind și un motiv pentru care pasagerul alege aeroportul din Iași, dar, spre mirarea tuturor, devenind director adjunct al Aeroportului, Vozian deja declară că tarifele sunt comparabile cu alte aeroporturi din regiune, cu excepția aeroportului din Iași?

Care este scopul acestui domn? Să readucă traficul de pasageri pe Aeroportul Chișinău sau în continuare să-l redirecționeze la Aeroportul din Iași? Cel puțin straniu este și faptul că aceiași structură de stat, cum ar fi Căile ferate ale Moldovei, face publicitate aceluiași aeroport din Iași.

Pentru cele mai importante știri, abonează-te la canalul nostru de TELEGRAM!

Stimați domni, care este sarcina aici? Să creștem sau să diminuam intenționat traficul de pasageri la Aeroportul din Chisinau prin aceste declarații?

Din cele expuse de dumnealui, reiese clar și faptul că domnul vicedirector nici nu are idee câte companii aeriene regulate operează pe aeroportul Chișinău, menționând public că sunt 10 companii, când de fapt este vorba doar de 7 companii aeriene, care operează regulat de pe aeroportul Chișinău.

Vicedirectorul IS Aeroportul Chisinau, Constantin Vozian se încurcă în declarații de la o zi la altă. În timp ce în unele interviuri declară că aeroportul este pregătit din toate punctele de vedere pentru a deservi oaspeții de rang înalt care vor sosi la Chișinău, în alte interviuri vorbește despre așa zisele „deficiențe la infrastructura” aeroportului, insuficiența de locuri de parcare pentru aeronave și redirecționarea aeronavelor pe alte aeroporturi.

Actualul administrator, cel mai probabil, nu percepe cât de grave sunt aceste declarații mincinoase atât pentru securitatea aeroportuară, cât și pentru imaginea aeroportul și țării în ansamblu, în ajunul Summitului European, când suntem în vizorul lumii.

Mai mult decât atât, în loc să vină cu soluții pentru a rezolva situația în care s-a pomenit aeroportul, cum ar fi criza de zboruri directe și pierderea pasagerilor, care s-au reorientat spre alte aeroporturi din regiune, administratorul Vozian alege să subestimeze nu doar munca celor care au modernizat aeroportul în ultimii ani, dar să pună într-o lumină proastă și funcționalitatea tuturor instituțiilor de stat și organelor competente de control, care au verificat și aprobat toate lucrările de reconstrucție la AIC în ultimii 10 ani.

Straniu este și faptul că dl Vozian declară că nu mai este necesar de a construi un nou terminal de pasageri din motiv că până la cifra de 3 milioane de pasageri anual nu este nevoie de un al doilea terminal. Astfel, dumnealui citează compania Avia Invest, care deși a încercat să obțină autorizația de construcție, a fost refuzată de primărie.

Actualul administrator Constantin Vozian a devenit peste noapte expert în piste aeroportuare, expert în siguranța zborurilor, expert în de toate, mai puțin în administrare eficientă a unui obiectiv strategic de stat, cum este aeroportul Chișinău.

Analizând toate cele expuse și executate de către acesti „specialişti” este evident faptul că sarcina lor este subminarea activității Aeroportului Chișinău în folosul aeroportului Iași.

P.

Realitatea Live

14 Oct. 2025, 08:54
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
14 Oct. 2025, 08:54 // Actual //  Ursu Victor

Un membru al Comitetului pentru buget și taxe al Dumei de Stat, Ayrat Farahov, a propus ca medicamentele să fie vândute în farmacii nu doar la pachet, ci și pe pastilă, pentru a reduce costurile tratamentelor și risipa de medicamente.

Într-un interviu pentru FederalPress, deputatul a argumentat că o astfel de măsură ar face tratamentul mai accesibil pentru cetățeni, în special pentru pensionari, și ar reduce numărul de medicamente expirate din locuințele oamenilor.

„Se întâmplă des să ne doară capul și să avem nevoie de una-două pastile. De ce să cumpărăm un pachet de zece? Doza nu corespunde conținutului, iar restul pastilelor sunt aruncate. Pentru pensionari, asta contează mult”, a declarat Farahov.
El a sugerat ca tabletele să fie livrate în saci sau cutii mari și dozate direct în farmacii, ceea ce ar reduce cheltuielile inclusiv pentru achizițiile publice. Deputatul a amintit că legislația rusă permite deja farmaciilor să prepare medicamente proprii și a dat exemplul SUA și Germaniei, unde această practică este folosită pentru reducerea costurilor și personalizarea tratamentelor.

Propunerea vine în contextul în care, după începutul războiului împotriva Ucrainei, Rusia se confruntă cu o criză acută a medicamentelor. Potrivit Novaia Gazeta Europa, la începutul anului 2025 134 de medicamente esențiale nu mai erau disponibile pe piața rusă, inclusiv 20 de tratamente oncologice, cinci antibiotice, trei medicamente antiepileptice, precum și insulină pentru gravide, imunodepresante, medicamente împotriva migrenelor, alergiilor, tuberculozei, HIV și malariei.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII