Flota de trenuri modernizate în perioada fostului ministru al Transporturilor, Anatol Șalaru, este aproape de colaps. Din cele cinci unități, doar două mai sunt funcționale, iar una dintre ele circulă doar cu ajutorul unei locomotive de manevră. Declarația a fost făcută de ministrul Infrastructurii, Vladimir Bolea, în cadrul emisiunii „Cutia Neagră”.
Potrivit acestuia, una dintre locomotive operează pe ruta Chișinău-Ungheni, în timp ce a doua, destinată cursei spre Iași, are un cap de tren defect și e tractată de o locomotivă de manevră.
„Au fost niște trenuri experimentale, reabilitate în România, dar care cu greu mai pot fi reparate”, a precizat Bolea.
În 2013 CFM a reabilitat 5 trenuri sovietice din Republica Moldova la Remar Pașcani, parte a grupului Grampet, controlată de milionarul român Gruia Stoica. Valoarea contractului de modernizare a celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.
Trenurile au fost reabilitate pe vremea când ministru al Transporturilor era Anatol Șalaru, iar director al CFM era Vitalie Strună, care a și fost anchetat pentru spălare de bani de la CFM. Valoarea contractului de moderinzare a celor cinci garnituri de tren a fost de aproximativ 11 milioane de euro.
Două dintre garnituri reabilitate în România au luat foc de câteva ori. În decembrie 2022 locomotiva trenului Chișinău – Iași a luat foc, iar la un an de la reabilitare, 2014, unul din trenuri care se deplasa la Ungheni a fost cuprins de flăcări.