Facebook a anunțat că va introduce funcții noi pe partea de audio, majoritatea fiind copiate de la Clubhouse.
Clubhouse e o aplicație care oferă doar conținut audio, iar succesul său, obținut într-un timp extrem de scurt, i-a inspirat și pe alții. Facebook a anunțat imediat că va lansa funcții similare și acum s-a ținut de cuvânt. Compania lui Mark Zuckerberg a venit cu ce a promis: ”camere audio” pentru diverse sesiuni de streaming, podcasturi și multe altele, scrie playtech.ro.
Noile funcții sunt disponibile deocamdată doar pentru utilizatorii din SUA, dar vor ajunge curând și în restul lumii.
Facebook a venit cu „Live Audio Rooms”, o copie a funcţiei „Audio-Chat Live” disponibilă pe Clubhouse. Deocamdată, e doar pentru utilizatorii cunoscuți din SUA și doar pe iOS.
„Live Audio Rooms” va fi disponibil doar pentru personalităţile publice din America şi poate fi folosit de utilizatorii iOS.
Primele podcasturi care se pot asculta în noua funcţie lansată de Facebook sunt: „The Jode Budden Podcast”, „Carek Reckless”, „Lady Gang” şi „Side Hustle Pro”.
Ce funcții noi are Facebook:
- Le permite utilizatorilor să asculte podcasturi şi să „navigheze” pe Facebook în acelaşi timp
- Funcţia „live audio rooms” permite până la 50 de vorbitori şi un număr nelimitat de ascultători. În plus, aceste „camere” pot fi găzduite doar de personalităţi publice
- În cadrul „live audio rooms”, utilizatorii pot să activeze subtitrări live şi să intervină în discuţii
- Creatorii de conţinut pot primi şi bani de pe urma acestor discuţii live. Utilizatorii impresionaţi de subiectul discuţiei pot oferi o „stea”, care este sinonimă cu o monedă virtuală. În urma acestui gest, utilizatorii vor veni „în primul rând” – adică pot cumpăra „stele” prin anumite pachete speciale care pornesc de la preţul de 2 dolari
- „Camerele” audio pot fi realizate şi în cadrul grupurilor de pe Facebook, însă trebuie să primească acceptul administratorilor
- Gazdele „camerelor” pot selecta o organizaţie non-profit sau o strângere de fonduri pe care să o susţină în timpul live-urilor, iar ascultătorii pot dona direct
Succesul Clubhouse i-a inspirat pe mulți. Aplicația a crescut enorm în nici un an de la lansare și, chiar dacă e disponibilă deocamdată doar pe iOS, se bucură de un real interes. Și nu doar Facebook s-a gândit să vină cu ceva similar.
Twitter a lansat recent Spaces, format inspirat tot de Clubhouse, iar Apple pregătește un nou produs special de tip podcast, pe bază de abonament, ceva mai mult decât ceea ce oferă acum.