FOTO Ambasadorul SUA a vizitat compania „Rogob”

23 Mai 2023, 14:40
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
23 Mai 2023, 14:40 // Actual //  MD Bani

Compania „ROGOB”, lider pe piața de procesare a cărnii, a fost vizitată, la 22 mai curent, de Ambasadorul Statelor Unite ale Americii în Republica Moldova, Kent D. Logsdon și Olena Chepak, Ofițer economic al Ambasadei.

Igor Roșca, fondator al companiei „ROGOB”, și Ludmila Gogu, administrator, au prezentat oaspeților întreprinderea amplasată în Goianul Nou, municipiul Chișinău. Nemijlocit, diplomații americani s-au familiarizat cu cele mai moderne tehnologii de procesare a cărnii, sortimentul variat de produse, dar și proiectele de extindere și tehnologizare a companiei.

În cadrul discuțiilor, au fost abordate următoarele subiecte importante pentru companie, dar și pentru întregul sector de procesare:

  • Diversificarea vânzărilor prin deschiderea oportunităților de export a produselor procesate din carne. Industria cărnii fiind una de valoare adăugată mare, dar și înglobând resurse umane enorme, are șanse reale de a se extinde regional cu produse de calitate superioară. Sporirea capacităților de export va stimula revitalizarea sectorului zootehnic şi va spori competitivitatea produselor locale.
  • Investițiile în procesele de automatizare a depozitului de mărfuri finite. La finele lunii iulie, „ROGOB” va pune in funcțiune primul depozit integral automatizat de colectare, sortare automată pe rute a produsului finit. Acest proiect are menirea de minimizare a efortului fizic, asigurarea acurateței maximale în procesul de formare a comenzilor, respectarea principiului FIFO, dar si asigurarea procesului de trasabilitate pe segmentul de depozitare.
  • Fortificarea prezenței pe piața locală a propriei rețele de comerț„ROGOB” actualmente înglobează 60 de magazine cu acoperire națională. Anul curent, „ROGOB” a inițiat construcția unui nou magazin, în preajma fabricii de producere, care va oferi cel mai larg sortiment de produse, dar și exclusivități din carne care nu se mai regăsesc în alte magazine.
  • Producerea de energie „verde”. La finele anului 2022, compania„ROGOB” a instalat un sistem fotovoltaic de capacitate 200 kw pentru producerea energiei electrice. Acest proiect a fost unul de inițiere și de testare, în scopul unei autonomii minimale, dar și pentru asigurarea independenței la punctele critice de consum pe platforma de producere. În perioada 2023-2024, planificăm să extindem parcul fotovoltaic pe suprafețele de acoperire a noilor facilități de producere, care vor fi date in exploatare in anul 2024. Motivele și argumentele de bază care au stat la decizia de a dezvolta in continuare componenta de eficienta energetica au fost investiție reală cu generare de economie minim pe 25 ani si mai mult. La tarifele de azi la electricitate răscumpărarea investițiilor va fi timp de 3.5-4 ani. Acest proiect este un prim pas pentru autonomie adevărată, cu opțiunea de a dezvolta sistemul de acumulare a energiei.  La fel, micșorarea indicatorului „carbon footprint” este foarte important pentru viitorul produselor destinate pentru export, indicator care va deveni unul prioritar pentru accesul pe piețele țărilor dezvoltate. Exploatând un astfel de sistem, compania „ROGOB” aduce aportul propriu la ecologizarea mediului, dar și suport indirect la securitatea energetică a țării.

Interlocutorii au făcut și un schimb de opinii pe marginea subiectelor ce țin de debirocratizarea în relațiile cu instituțiile statului, lipsa finanțărilor din partea donatorilor pentru sectorul de procesare a cărnii, dar și subvenționarea activităților inovative și de ecologizare pentru întreprinderile mari de procesare din țară.

Realitatea Live

25 Dec. 2025, 10:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Grîu Tatiana
25 Dec. 2025, 10:45 // Actual //  Grîu Tatiana

Un tunel feroviar uriaș urmează să fie săpat prin Munții Alpi pentru a lega direct Franța și Italia, proiectul fiind considerat cel mai ambițios de acest tip din Europa. Viitorul tunel, cu o lungime de 57,5 kilometri, va conecta orașele Lyon și Torino și va deveni, la finalizare, cel mai lung tunel feroviar din lume, depășind Tunelul Gotthard din Elveția.

Construcția face parte din proiectul liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon și are drept scop reducerea semnificativă a timpului de călătorie dintre cele două orașe. În prezent, drumul cu trenul durează aproape patru ore și presupune traversarea pasului Mont Cenis, la altitudini de circa 1.300 de metri, unde sunt necesare mai multe locomotive pentru a tracta garniturile prin tunelul Fréjus, considerat depășit din punct de vedere al standardelor de siguranță. Noul tunel va permite trenurilor să circule direct prin masivul montan, reducând durata călătoriei cu aproximativ două ore.

Cunoscut sub denumirea de Tunelul de bază Mont d’Ambin, acesta va avea puncte de acces în Valea Susei, în regiunea Piemont, și în Maurienne, în Savoia. Proiectul va facilita și transportul de marfă, permițând trenurilor să transporte încărcături mai grele și să circule cu o viteză medie de aproximativ 100 km/h între cele două țări.

Autoritățile estimează că noua infrastructură va contribui la reducerea poluării, prin scăderea traficului aerian și rutier, în special a transportului de mărfuri realizat cu camioane. Trenul ar urma să devină principala opțiune pentru deplasările dintre Franța și Italia pe acest coridor.

Lucrările sunt extrem de complexe, întrucât tunelul va avea, în cea mai adâncă secțiune, peste 2.200 de metri de munte deasupra sa. Potrivit coordonatorilor proiectului, traseul traversează nu mai puțin de 14 tipuri diferite de teren, de la sol afânat pe partea franceză până la formațiuni de roci variate pe teritoriul Italiei.

Costul total al liniei feroviare de mare viteză Torino–Lyon, cu o lungime de aproximativ 270 de kilometri, este estimat la 25 de miliarde de euro, tunelul de sub Alpi reprezentând cea mai mare parte a investiției. Franța și Italia au ajuns la un acord pentru realizarea proiectului în 2016, iar în prezent toate tunelurile de acces sunt finalizate. Tunelul internațional, considerat cea mai dificilă etapă, este în construcție, iar finalizarea sa este preconizată pentru anul 2033.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII