FOTO Cum arată mașinile extravagante ale chinezilor de la BYD care vor să devină o forță pe piața auto europeană

01 Mart. 2024, 11:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Mart. 2024, 11:10 // Actual //  bani.md

Compania chineză BYD este prezentată ca fiind principalul concurent al Tesla Motors pentru mașinile electrice, dar prezența sa în Europa este încă firavă. În acest an BYD ar putea anunța și intrarea oficială în România, ca parte a unui „val” de lansări pe continent. Însă cum arată mașinile BYD prezentate la Salonul Auto de la Geneva?

BYD este o companie auto foarte puțin cunoscută la noi, dar în Europa de Vest tot mai multă lume începe să audă de ea, iar în ultimele 18 luni s-a lansat cu o gamă de modele electrice în piețe precum Olanda și Germania și – cel mai recent – Malta, o piață minusculă.

Un reprezentant al BYD Europa a spus pentru HotNews.ro, la Salonul Auto de la Geneva, că vor fi anunțate noi „valuri” de lansare a companiei pe piețe din Europa Centrală și de Est. Nu se știe exact când va fi făcut anunțul.

Singura piață din regiune unde BYD este prezentă este cea din Ungaria, dar există o explicație pentru asta: în decembrie 2023 BYD a anunțat că va construi în orașul Szeged o uzină de mașini electrice.

BYD este o companie mamut, având peste 630.000 de angajați, conform propriilor date. A produs în 2023 aproape două milioane de mașini electrice, iar în Europa are în gamă cinci modele, cu prețuri între 30.000 și 72.000 de euro.

BYD a intrat începând cu anul 2022, în mai multe țări europene și, față de acum un deceniu, calitatea mașinilor companiei a crescut mult, sunt și tot mai multe tehnologii pe ele și s-a lucrat mult la capitolul design exterior, iar pentru asta BYD a angajat și designeri europeni.

BYD a venit „pe opulență” la Salonul Auto de la Geneva, iar în prima zi nu a adus decât modelele scumpe și sofisticate și nu și pe cele ceva mai ieftine (Atto 3 și Dolphin, aveau să fie prezente la stand a doua zi, au spus cei de la BYD).

BYD a avut la stand un SUV uriaș numit Yangwang U8, SUV-ul Seal (și cu variante plug-in hybrid și electrice), dar și un SUV electric numit Tang, la care autonomia promisă este 530 CP.

Vedeta a fost SUV-ul U8: are 5,3 metri lungime și costă 140.000 de euro în China. Partea specială este că poate să plutească și se poate și deplasa cu o viteză de 3 km/h pe suprafața apei. Evident că nu este o mașină care să se vândă în multe unități.

Tot la Geneva au fost lansate două sub-mărci BYD denumite Denza și Yangweng (aceasta din urmă fiind de super-lux).

BYD își dezvoltă propriile baterii și spune că mașinile au prețuri bune fiindcă are un lanț de furnizori bine integrați. Multe voci importante din Europa spun însă că mașinile chinezești sunt ieftine și fiindcă producătorii beneficiază de subvenții semnificative în China.

Șeful BYD pe Europa, Michael Shu, a declarat că BYD are prețuri mici la mașini nu datorită subvențiilor, ci fiindcă BYD este o companie mai eficientă și mai bine condusă. „Am investit în tehnologie mai mult și mai repede decât concurenții noștri. Nu este datorită subvențiilor”, spune Shu, citat de Financial Times. El spune că BYD primește subvenții foarte mici pentru producția în China.

Compania nu are, cel puțin foarte curând, intenția de a aduce o mașină electrică de 20.000 de euro în Europa.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

07 Dec. 2025, 11:20
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
07 Dec. 2025, 11:20 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Atacurile efectuate de Ucraina asupra tancurilor petroliere rusești și asupra infrastructurii portuare din Marea Neagră au provocat o creștere a costurilor de asigurare pentru navele comerciale din regiune. Potrivit Financial Times, în ultima lună tarifele de asigurare pentru riscuri de război au crescut de trei ori, iar brokerii avertizează că majorările vor continua.

Marcus Baker, reprezentant al companiei de brokeraj Marsh, a declarat pentru FT că polițele de asigurare împotriva riscurilor militare au urcat de la 0,25–0,3% din valoarea navei la începutul lunii noiembrie, până la 0,5–0,75% în această săptămână, ceea ce reprezintă un salt total de 250%.

Cea mai abruptă majorare se observă în zonele rusești ale Mării Negre, aflate la graniță cu Ucraina, Georgia și Turcia. Tarifele au crescut în special pentru tancurile petroliere operate de companii rusești și pentru navele tip bulk carrier care transportă mărfuri vrac, precum cerealele.

Brokerii spun că escaladarea conflictului și riscurile tot mai mari pentru navigația comercială determină companiile de asigurări să majoreze masiv prețurile, într-o piață care deja era tensionată.

„Rusia va continua să intensifice situația din Ucraina, așa că este foarte probabil să vedem noi creșteri ale prețurilor în regiune și dincolo de ea”, avertizează Baker.

Creșterea costurilor de asigurare ar putea afecta rutele comerciale, exporturile de cereale și transporturile de petrol din zona Mării Negre, amplificând presiunile asupra piețelor globale de energie și materii prime.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII