Gigantul online de modă ultra-rapidă Shein şi-a dublat profiturile, în timp ce aşteaptă aprobarea autorităţilor de reglementare de la Beijing pentru a continua cu listarea sa de succes la New York sau la Londra, scrie FT.
Shein a atins un profit record de peste 2 miliarde de dolari pentru 2023 şi a înregistrat o valoare brută a mărfurilor de aproximativ 45 de miliarde de dolari, adică valoarea totală a bunurilor vândute pe site-ul său, au declarat patru persoane apropiate companiei, care a fost fondată în China, dar şi-a mutat sediul central în Singapore.
Profitul grupului a depăşit anul trecut profitul net de 700 de milioane de dolari pe care l-a generat în 2022 şi 1,1 miliarde de dolari în 2021, potrivit unui document de finanţare consultat de Financial Times.
Rivalii H&M şi Inditex, proprietarul Zara, au raportat profituri nete de 8,7 miliarde SKr (820 de milioane de dolari) şi 5,4 miliarde de euro (5,8 miliarde de dolari) în cei mai recenţi ani fiscali.
Shein, ale cărei haine sunt populare în rândul cumpărătorilor din generaţia Z, aşteaptă ca autorităţile de reglementare din Beijing şi Washington să aprobe listarea sa, care se aşteaptă să fie cea mai mare ofertă publică iniţială a anului. Grupul a fost evaluat la peste 60 de miliarde de dolari într-o rundă de finanţare recentă. Shein a refuzat să comenteze cifrele financiare.
Oferta publică iniţială este văzută ca un indicator al atitudinii Beijingului faţă de companiile care au fost fondate în China, dar care au fost reîncorporate în străinătate pentru a evita tensiunile geopolitice. Este, de asemenea, un test al disponibilităţii Beijingului de a permite companiilor chineze să strângă miliarde de dolari pe Wall Street, după ce a luat măsuri drastice împotriva sectorului tehnologic.