Jeff Bezos vinde bilete pentru călătorii în spațiu: unde te poți înscrie

07 Mai 2021, 06:57
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Otilia Cotruța
07 Mai 2021, 06:57 // Au Bani //  Otilia Cotruța

Blue Origin, compania de turism spațial a lui Jeff Bezos, va începe în curând să vândă bilete pentru călătoria în spațiu, scrie CNN. Omul de afaceri a făcut anunțul într-un videoclip postat pe YouTube, care trimite oamenii către site-ul Blue Origin.

 

Pe pagina principală, cei pasionați de spațiu se vor putea înscrie pentru mai multe informații care vor fi făcute publice pe 5 mai. Nici prețul, nici datele nu au fost anunțate încă.

Racheta New Shepard, care a fost prezentată în scurtul videoclip, a efectuat o serie de zboruri de testare în ultimii ani. Blue Origin dorește în cele din urmă să trimită oamenii în scurte plimbări la marginea spațiului.

New Shepard este alcătuită din două piese – o capsulă mică, în formă de cupolă, cu ferestre dreptunghiulare deschise și o rachetă înaltă de 18 metri, care propulsează capsula cu o viteză de până la trei ori mai mare a sunetului pe măsură ce se îndreaptă spre spațiul cosmic.

Capsula este concepută pentru a se desprinde de racheta din partea de sus a traseului său de zbor, urcând la aproximativ 100 km înălțime și petrecând câteva minute „plutind” înainte de a reveni la sol prin intermediul unei parașute.

Realitatea Live



18 Iun. 2021, 17:10
 // Categoria: Actual // Autor:  Dumitrita Culiuc
18 Iun. 2021, 17:10 // Actual //  Dumitrita Culiuc

Datele prezentate de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că, în primele trei luni ale anului curent, numărul conexiunilor la Internet fix în bandă largă, care permit viteze de peste 100 Mbps au înregistrat o creștere de 13,3%, comparativ cu sfârșitul anului 2020, și au alcătuit circa 190 mii, pe fundalul descreșterii tuturor conexiunilor care permit viteze de transfer al datelor mai mici de 100 Mbps.

Astfel, potrivit ANRCETI, numărul total al abonaților la serviciile de Intenet fix în bandă largă a crescut, timp de trei luni, cu 1,1%, și au totalizat circa 727 mii, dintre care 539,2 mii (în creștere cu 3,7%) au constituit abonații care au ales conexiunile prin fibră optică (FTTX), 127,1 mii (în scădere cu 8%) au alcătuit abonații care au solicitat conexiuni prin xDSL, 58,4 mii (în scădere cu 1,1%) au totalizat cei ce s-au conectat prin cablu coaxial, iar 2,2 mii (în creștere cu 9,2%) au fost cei care s-au conectat prin intermediul altor tehnologii.

La finalul lunii martie 2021, ponderile cele mai importante în numărul total de abonați erau deținute de abonații conectați la rețeaua globală în baza tehnologiilor FTTx  – 74,2%, respectiv prin xDSL – 17,5%, urmați de abonații conectați prin cablul coaxial  – 8% și  prin alte tehnologii – 0,3%. Rata de penetrare a serviciilor de acces la Internet fix în banda largă, raportată la 100 de locuitori ai republicii, a crescut cu 0,3 puncte procentuale și a ajuns la 27,5%.

De asemenea, potrivit datelor prezentate ANRCETI de către furnizorii serviciilor de acces la Internet fix în bandă largă, au crescut și veniturile obținute în primul trimestru al anului 2021 din vânzarea acestor servicii, față de aceeași perioadă a anului trecut, cu 6,7% și au însumat peste 364 mil. lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile respective a scăzut, față de perioada similară a anului trecut, cu 0,5% şi a alcătuit 167,9 lei.

Cotele de piață ale celor mai mari furnizori de servicii de acces la Internet fix în bandă largă, în funcție de venituri, au fost următoarele: Moldtelecom – 60,5%, Starnet Soluții – 20,4% și Orange Moldova  – 8,5%. Cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori a fost de 10,6%.