Ministerul Infrastructurii nu are responsabilități directe în gestionarea acestei licitației de la Aeroportul Chișinău. Deși licitația a fost subiectul mai multor controverse în trecut, Bolea a afirmat că, în calitate de ministru, nu se poate pronunța oficial asupra procesului.
„Ministerul Infrastructurii nu este responsabil de licitația de la aeroport. Cu toate acestea, considerăm că este important ca orice licitație să se desfășoare într-un mod transparent și corect, iar autoritățile competente să își îndeplinească atribuțiile pentru a asigura o gestionare eficientă a resurselor”, a declarat ministrul Bolea.
La sfârșitul săptămânii trecute, Agenția de Investiții a lansat consultări publice pentru elaborarea Caietelor de Sarcini destinate licitațiilor cu strigare, în vederea selectării locatarilor pentru spațiile comerciale din Aeroportul Internațional Chișinău.
Licitația pentru spațiile comerciale de la Aeroportul Chișinău a eșuat de două ori. Prima licitație a fost anunțată la data de 18 ianuarie, în condițiile în care în concurs s-au înscris doar două companii: Lagardère și LeBridge. La începutul lunii martie, autoritățile au anunțat o nouă licitație, iar pe 25 martie una dintre cele două companii a anunțat că s-a răzgândit și nu va mai participa la licitația repetată. APP a decis să modifice condițiile de participare, pentru a atrage mai multe companii internaționale de renume.
Pe 29 martie, administrația Aeroportului Chișinău anunța lansarea celei de-a treia licitații, iar pe 21 iunie, Curtea Constituțională a declarat neconstituționale modificările legislative care extindeau termenul de arendă a spațiilor comerciale, adoptate la inițiativa deputatului Radu Marian. Legea a fost reexaminată și revotată în Parlament.