Miliardarul rus Valeri Kogan, fostul co-proprietar Domodedovo, își vinde cu discount „Versailles-ul” din New York

31 Mart. 2025, 17:11
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
31 Mart. 2025, 17:11 // Actual //  Ursu Victor

Fostul co-proprietar al aeroportului „Domodedovo”, miliardarul rus Valeri Kogan, își lichidează rapid proprietățile de lux din străinătate. Ultimul activ important vândut este un apartament spectaculos în emblematicul hotel Plaza din New York. Inițial listată pentru 50 de milioane de dolari, proprietatea a ajuns să fie scoasă la vânzare pentru doar 23 de milioane, potrivit publicației New Post. Tranzacția se află în faza finală, însă numele cumpărătorului și suma exactă nu au fost dezvăluite.

Locuința, situată la etajul 10 al clădirii de pe celebra Fifth Avenue, are o suprafață de 492 metri pătrați, patru dormitoare, patru băi și o mică turelă în stil castel. Interiorul este descris de agenții imobiliari drept un „Versailles extrem”, cu finisaje din aur de 24 de carate, piatră naturală prețioasă, tencuială venețiană, tavane boltite, candelabre de cristal, mobilier făcut la comandă și vedere panoramică asupra Central Park.

Kogan pare să-și continue astfel „maratonul vânzărilor” început după invazia Rusiei în Ucraina din 2022. La începutul lunii martie, el a vândut un alt apartament în clădirea exclusivistă 15 Central Park West pentru 33,89 milioane de dolari – de asemenea, la un preț aproape la jumătate față de cel inițial. Interiorul acelui imobil includea un șemineu din malahit, mese din onix, uși vitrate și decorațiuni aurite.

În 2023, el a renunțat și la reședința de vară din Greenwich, Connecticut, vândută cu 10,4 milioane de dolari. Iar în Israel, familia Kogan și-a lichidat un penthouse din Tel Aviv pentru 33 de milioane, în condițiile în care prețul cerut inițial era dublu. În prezent, cel mai valoros activ rămas este un palat baroc din Caesarea, scos la vânzare pentru 149,5 milioane de dolari (față de 259 milioane inițial), cu o suprafață de 7.000 mp și decoruri fastuoase – coloane de marmură, candelabre imense și abundență de aur.

Deși nu se află sub sancțiuni internaționale, averea lui Valeri Kogan, estimată de Forbes la 2,5 miliarde de dolari, se află sub presiune. În Rusia, autoritățile au început o anchetă privind privatizarea aeroportului Domodedovo. În ianuarie 2025, un tribunal din regiunea Moscovei a dispus instituirea administrării externe asupra aeroportului și a pus sechestru pe activele grupului „Domodedovo”, inclusiv pe cele deținute de Kogan și partenerul său Dmitri Kamenskii – un posibil pas spre re-naționalizarea infrastructurii aeriene.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII