Mutare surpriză la unul dintre marii exportatori de vin din Republica Moldova

02 Sept. 2024, 17:08
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Sept. 2024, 17:08 // Actual //  bani.md

Producătorul de vinuri Purcari, listat la Bursa de Valori București cu o capitalizare de 618 milioane de RON, achivalentul a 124,2 milioane de euro, a anunțat o schimbare importantă în echipa sa de conducere. Alex Filip, actualul director general adjunct al companiei, va prelua funcția de director general al Grupului începând cu 1 ianuarie 2025. Victor Bostan, care a condus Purcari până acum, va continua să ofere sprijin în calitate de consilier al noului director general pentru o perioadă de un an, concentrându-se pe agricultură, viticultură și vinificație.

Alex Filip, anterior Managing Partner la biroul din București a companiei de consultanță McKinsey & Company, a fost numit director general adjunct la Purcari în ianuarie 2024, având responsabilitatea de a coordona diverse arii strategice, inclusiv administrare, ESG, finanțe, HR, IT, juridic, marketing, relații cu investitorii și vânzări.

Promovarea lui Filip în funcția de director general face parte din planul de succesiune al Grupului, așa cum a explicat Vasile Tofan, președintele Consiliului de Administrație al Purcari Wineries: „Exact acum un an, l-am numit pe Alex în rolul de Director General Adjunct la Purcari și am anunțat că, condiționat de atingerea obiectivelor de performanță și aprobarea Consiliului de Administrație, Alex îl va succeda pe Victor Bostan în funcția de Director General al Grupului, începând cu 1 ianuarie 2025.”

Compania a înregistrat în primul semestru al anului 2024 venituri de 166 milioane lei, în creștere cu 3% față de anul precedent, și un profit net de 29 milioane lei, cu 8% mai mult decât în aceeași perioadă din 2023. Pentru întregul an 2024, Purcari estimează o creștere a veniturilor cu 5-10%, o marjă EBITDA de 26-28% și o marjă a profitului net de 14-16%.

„Călătoria de transformare pe care am început-o ne va ajuta să navigăm și mai bine prin complexitățile cu care se confruntă industria noastră și să ne consolidăm ca un grup vinicol multinațional”, a comentat Alex Filip.

Purcari Wineries, cel mai mare exportator de vin din Moldova, are în portofoliu branduri renumite precum Purcari, Crama Ceptura, Bostavan, Bardar, Domeniile Cuza și Angel’s Estate, livrând produse în peste 40 de țări. Compania este listată la Bursa de Valori București din februarie 2018, iar acțiunile sale s-au apreciat cu 6,7% de la începutul anului 2024, cu tranzacții de 56 milioane RON.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII