OpenAI lansează aplicaţii AI personalizate în efortul de a-şi extinde afacerea pentru consumatorii ChatGPT

07 Nov. 2023, 17:25
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
07 Nov. 2023, 17:25 // Actual //  bani.md
OpenAI instituie o piaţă care permite utilizatorilor să acceseze ”aplicaţii” de inteligenţă artificială personalizate pentru sarcini precum predarea matematicii sau crearea de sticker-e, semnalând astfel ambiţiile de extindere a afacerii sale pentru consumatori, informează Reuters.
CEO-ul OpenAI, Sam Altman, a făcut cunoscute aceste actualizări la prima conferinţă pentru dezvoltatorii laboratorului de AI, care a atras peste 900 de dezvoltatori din întreaga lume şi marchează cea mai recentă încercare a companiei de a profita de popularitatea ChatGPT oferind stimulente pentru dezvoltare în sistemul său.
Lansat în noiembrie 2022, ChatGPT, are acum aproximativ 100 de milioane de utilizatori activi săptămânal, a declarat Altman. OpenAI numeşte aceste aplicaţii de inteligenţă artificială personalizate, ”GPT-uri”, pe care compania le consideră versiuni timpurii ale asistenţilor AI care pot efectua sarcini practice, precum rezervarea de zboruri, în numele utilizatorului.
Open AI va lansa un magazin GPT la finalul acestei luni, unde oamenii vor putea împărtăşi GPT-urile create de ei şi vor avea posibilitatea de a câştiga bani în funcţie de numărul de utilizatori. Acest lucru reprezintă o nouă încercare a companiei, după eşecurile anterioare de a construi un sistem de plugin-uri ChatGPT.
”În cele din urmă, veţi putea solicita computer-ului tot ceea ce aveţi nevoie, iar acesta va putea efectua toate aceste sarcini pentru voi”, a declarat Altman în discursul său din cadrul evenimentului din San Francisco, ce a avut loc în 6 noiembrie 2023. ”Credem cu adevărat că implementarea graduală şi iterativă reprezintă cea mai bună modalitate de a aborda provocările legate de siguranţa inteligenţei artificiale. Este foarte important pentru noi să fim preocupaţi în legătură cu viitorul”, a conchis CEO-ul OpenAI.
Pe lângă GPT-uri, compania a lansat şi o serie de actualizări concentrate pe dezvoltatori, inclusiv reduceri semnificative de costuri, o veste care a fost primită cu aplauze entuziaste de către cei prezenţi.
Satya Nadella, CEO al Microsoft (MSFT.O), susţinătorul OpenAI, a fost o apariţie surpriză la conferinţă, reiterându-şi sprijinul pentru cursa costisitoare în construirea modelelor de bază. Microsoft a investit peste 10 miliarde de dolari în OpenAI.
„Ne angajăm profund să ne asigurăm că toţi, în calitate de constructori ai acestor modele de bază, aveţi nu numai cele mai bune sisteme de antrenament şi inferenţă, ci şi cele mai multe calculatoare, astfel încât să puteţi continua să avansaţi”, a spus el.
Pentru a răspunde preocupărilor marilor întreprinderi, OpenAI a lansat programul Custom Models, oferind să creeze modele personalizate GPT-4 contra unui preţ „costisitor”.
Au fost corelate oferte de la Google şi Microsoft pentru a acoperi orice costuri legale suportate de reclamaţiile privind încălcarea drepturilor de autor pentru utilizatorii întreprinderilor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII