Peste 26 de milioane de tone de fier vechi au fost prelucrate de Uzina Metalurgică Moldovenească din octombrie 1984

20 Oct. 2023, 16:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
20 Oct. 2023, 16:10 // Actual //  bani.md

Uzina Metalurgică Moldovenească (MMZ) sărbătorește în octombrie anul acesta 39 de ani de la prima turnare de metal din această regiune. Acest eveniment a marcat începutul industriei metalurgice din Moldova. În această perioadă, la MMZ au fost prelucrate 26.075.592 tone de deșeuri de metal și au fost produse 22.883.937 tone de semifabricate, utilizate ulterior în producția unei game variate de produse pentru diferite industrii.

„De la prima turnare de metal și momentul lansării ulterioare, uzina a devenit un lider al industriei din regiune și un exemplu pentru multe alte uzine metalurgice din țările învecinate. Investițiile constante în modernizarea și creșterea capacităților de producție, respectarea celor mai înalte standarde în ceea ce privește protecția mediului la nivel regional și normele internaționale au asigurat calitatea produselor, recunoscută de partenerii noștri din peste 100 de țări”, a menționat conducerea MMZ.

Doar  în 2022, au fost efectuate 12 audituri externe de către diverse organizații de certificare străine pentru a evalua conformitatea produselor uzinei cu standardele globale, rezultând obținerea a 21 de certificate de conformitate.

De-a lungul întregii perioade, de la prima turnare a metalului, la MMZ au lucrat peste 15.500 de persoane, uzina devenind un element cheie în dezvoltarea nu doar a orașului Rîbnița, ci și a întregii regiuni. De la început și până în prezent, uzina a depus eforturi semnificative pentru dezvoltarea orașului și a regiunii, inclusiv pentru protecția socială a angajaților actuali, foști și viitori.

În plus, pe lângă susținerea pensionarilor din rândul lucrătorilor metalurgiști,  numărul cărora depășesc o mie de persoane, din care 65 au avut o implicare directă în evenimentele din 1984, MMZ sprijină învățământul dual, oferind asistență și ajutor familiilor numeroase și tinerilor, precum și profesioniștilor calificați. În ceea ce privește studenții care urmează să se califice în cadrul acestui sistem de învățământ, uzina le acordă burse și le garantează angajarea ulterioară.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII