35% din veniturile Philip Morris International, în al doilea trimestru din 2023, au venit din produsele fără fum, în creștere cu 3% față de perioada similară a anului precedent. Totodată, numărul fumătorilor adulți care au trecut la dispozitivele de încălzire a tutunului a depășit peste 19 milioane de utilizatori în 80 de țări. Datele au fost prezentate de directorul Philip Morris Moldova, Elena Naumenko, în cadrul unui interviu pentru „Logos-Press”.
Elena Naumenko a declarat că prioritatea companiei rămâne neschimbată – trecerea de la țigări tradiționale la produse fără fum, fundamentate științific. Obiectivul companiei este ca până în 2025, încasările din comercializarea produselor fără fum să reprezinte mai mult de 50 la sută din totalul veniturilor, iar 40 de milioane de adulți fumători, care altfel ar continua să fumeze, să facă tranziția spre produsele fără fum.
„Compania continuă să investească în inovații. Din 2008, am investit peste 10,5 miliarde de dolari în dezvoltarea, cercetarea și comercializarea produselor inovatoare destinate fumătorilor adulți. Crearea unui viitor fără fum este, fără îndoială, o prioritate a Philip Morris International pe toate piețele, inclusiv în Moldova. Pentru noi, este important nu doar să comercializăm produse fără fum, dar să facem aceasta în mod responsabil, doar fumătorilor adulți”, a subliniat directorul Philip Morris Moldova.
Pentru a preveni accesul minorilor la produsele din tutun, compania desfășoară diverse activități informative, inclusiv traininguri pentru angajații magazinelor specializate și ai partenerilor comerciali. În acest an, astfel de inițiative vor acoperi în jur de 90% dintre punctele de comercializare în care sunt prezente produsele PMI.
De asemenea, în Moldova, până la sfârșitul anului 2023, compania va investi în implementarea sistemului „track and trace”, care va permite urmărirea și localizarea produselor ilicite din tutun.
„Pentru noi, afacerea cu tutun nu înseamnă doar venituri, ci și o mare responsabilitate. „Philip Morris” demonstrează că ține cont de acest principiu pe toate piețele, inclusiv în Moldova, fiind o companie inovatoare, lider de piață cu o cotă de peste 40%, un contribuabil important și un partener de afaceri de încredere”, a declarat Elena Naumenko.