La sfârşitul săptămânii acesteia, pe 23 şi 24 septembrie, AutoBlog.MD va organiza evenimentul numit AutoClassica la Castel Mimi – o expoziție auto în care vor putea fi văzute cele mai frumoase automobile istorice din țară, cât și din afara ei, împreună cu unele exemplare de colecție care peste ani vor trece și ele în categoria mașinilor veritabile de epocă.
Şi, după cum v-am promis, despre câteva modele unicate vă povestim în articole individuale, acesta fiind dedicat unuia din cele două Porsche 911 Turbo în caroserie 964 din Republica Moldova.
Generaţia 964 a modelului 911 a fost introdusă în anul 1988, iar modelul Turbo a debutat în anul 1990. Automobilul din imagini datează din anul 1991 şi este unul din doar 3.660 produse.
Este propulsat de un legendar benzinar boxer de 3.3 litri, preluat de la predecesorul în caroserie 930, dar cu câteva modificări, inclusiv pentru a reduce turbo lag-ul. Produce 320 CP la 5.750 rpm şi 450 Nm de la 4.500 rpm. Cu toate acestea, Porsche Exclusive putea oferi la cerere 355 CP.
Din punct de vedere stilistic, modelul are o caroserie mai lată, cu aripi ale roţilor mult mai evazate în comparație cu modelele 964 Carrera. Aripa din spate nu se deosebește radical de cea găsită pe al său predecesor. Interesant că deşi are două terminaţii de eșapament ovale, gazele trec prin conducta stângă doar când supapa de control a presiunii de supraalimentare a turbocompresorului este deschisă.
După cum era de așteptat, 964 Turbo a fost un monstru din punct de vedere al cuplului generat și a fost foarte rapid în linie dreaptă la vremea sa. Cu tracţiune spate, cutie manuală în cinci trepte şi o greutate de sub 1.5 tone este capabil de 0-100 km/h în 5.0 secunde şi poate atinge maximum 270 km/h, informează autoblog.md.