Procuratura Generală a pornit un dosar penal privind falsificarea documentelor. Care e legătura cu BERD și PILG

28 Mai 2021, 09:33
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
28 Mai 2021, 09:33 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Procuratura Generală, având în vedere plângerea companiei Bemol, a deschis un dosar penal cu privire la falsificarea documentelor. Este vorba despre un document care a fost prezentat instanței de către un avocat care reprezintă interesele BERD. Documentul trebuia să oprească introducerea administrației speciale la Danube Logistics, care administrează portul Giurgiulești. Bemol consideră că acest fapt, precum și prezența unui al doilea dosar penal și a mai multor hotărâri judecătorești, ar fi trebuit să oprească BERD să cumpere Danube Logistics. BERD neagă categoric acuzațiile lui Bemol de utilizare a documentelor false, scrie Newsmaker.md.

La sfârșitul lunii aprilie 2021, Procuratura Generală a deschis un dosar penal cu privire la falsificarea documentelor, în baza declarației companiei Bemol. Acesta este un document care a fost prezentat în instanță din numele Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru a opri acțiunile executorului judecătoresc legate de introducerea managementului extern în Danube Logistics, care administrează Portul Internațional Giurgiulești.

Plângerea companiei Bemol adresată Procuraturii Generale, pe care compania a contactat-o ​​la începutul lunii aprilie, spune că „avocații atât ai companiei Danube Logistics, cât și ai BERD au oferit instanței o falsă „confirmare a înregistrării gajului” din 29 decembrie 2016, semnată de notarul Oleg Gladysh. Acest document afirmă că BERD este creditorul ipotecar al proprietății Portului. De fapt, creditorul ipotecar real al acestei proprietăți nu este BERD, ci Moldova-Agroindbank. Acest lucru este confirmat în baza de date a Agenției Resurse Informaționale Juridice de la Ministerul Justiției (copii ale documentelor, atât false cât și reale, sunt la dispoziția NM).

Săptămâna trecută, a devenit cunoscut faptul că BERD a cumpărat Danube Logistics (operatorul portului Giurgiulești) prin achiziționarea companiei offshore cipriote Thomo Invest, deținută de Thomas Moser. Anterior, banca a declarat că este implicată în litigii și „luptă pentru port”, deoarece este principalul beneficiar economic al pachetului de 65% al ​​acțiunii olandeze Danube Logistics Holding BV în compania moldovenească Danube Logistics.

Potrivit CEO-ului Bemol, Rafik Aliyev, BERD nu ar fi trebuit să intervină în litigiile dintre Bemol și fostul director al Bemol, Thomas Moser.

„Am știut întotdeauna și am declarat public că anumiți angajați ai băncii se află în spatele fostului angajat al BERD, Thomas Moser. În timp ce autoritățile erau diferite, erau în umbră, instanțele nu au luat în considerare cazul nostru de câțiva ani. Când Guvernul s-a schimbat și aceste persoane au pierdut sprijinul politic, instanțele au început să ia în considerare faptele și au fost luate mai multe decizii în favoarea lui Bemol ”, a subliniat Aliyev.

După aceste decizii judiciare (decizia Curții de Apel Chișinău, care a obligat fostul șef al Dunării Logistice Thomas Moser și adjunctul său Alla Aydov să plătească 177,4 milioane de lei daune Bemol Retail și decizia Curții Supreme de Justiție, care a confirmat această decizie a AP.) au urmat procesele executive și confiscarea acțiunilor din Danube Logistics. Aceștia au fost arestați pentru a impune recuperarea din posibilul venit al lui Moser.

„Atunci BERD a încercat să schimbe legislația în mai multe domenii importante, inclusiv legea privind spălarea banilor (vorbim despre modificări care interzic recuperarea proprietății sau a banilor de la proprietarii indirecți, explică Newsmaker). Nu a reușit. Din nou, contrar legii, avocații BERD, împreună cu avocații lui Moser, au solicitat Curții Supreme de Justiție revocarea hotărârii definitive prin revizuire. Nici măcar nu au fost opriți de faptul că, în cazul anulării deciziei finale a instanței, prejudiciul pentru Moser ar trebui să fie compensat de către stat ”, a spus Aliyev.

Potrivit acestuia, Bemol a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a informa BERD că fostul său angajat, cu ajutorul prietenilor săi care încă lucrează acolo, a comis și continuă să comită acțiuni ilegale. În susținerea acestui fapt, compania a trimis băncii două rapoarte de anchetă pregătite de firme de audit internaționale de renume.

Aliyev a reamintit că Procuratura Generală a deschis un alt dosar penal în vară – cu privire la deturnarea de bunuri. Cazul a fost deschis și pe baza unei declarații a lui Bemol, care l-a acuzat pe Moser că a delapidat 10 milioane de dolari în proprietate în timp ce era administrator al companiei.

„Moser are mai multe dosare penale, mai multe decizii judecătorești definitive, iar foștii săi colegi de la bancă, ignorând toate acestea, vor să folosească BERD pentru a-l salva?”, A spus Aliyev.

El a asigurat că Bemol își va apăra drepturile în cadrul legii și și-a exprimat speranța că, din cauza celor doi angajați ai BERD și a avocatului lor local, reputația băncii nu va avea de suferit, iar statul va putea pune în aplicare deciziile judecătorești.

Anterior, scrie Newsmaker,  BERD a respins acuzațiile de încălcare a angajaților băncii care lucrează la proiectul de finanțare a portului Giurgiulești.

Când a fost solicitat de NM să comenteze unele declarații ale lui Aliyev legate de falsificarea documentelor, BERD a răspuns că neagă categoric acuzațiile de utilizare a documentelor false.

La întrebările NM despre legalizarea acțiunilor lui Moser, luarea deciziilor, despre achiziționarea activelor companiei olandeze și impactul acesteia asupra reputației băncii, BERD nu a răspuns.

***

Newsmaker amintește că în jurul portului Giurgiulești, care este administrat de Danube Logistics de mulți ani, se desfășoară litigii. Fostul proprietar al Danube Logistics Rafik Aliyev îl acuză pe actualul său proprietar legal Thomas Moser că a preluat în mod fraudulos compania prin vânzarea acesteia către compania olandeză Danube Logistics Holding BV. Moser insistă asupra legalității tranzacției de cumpărare și vânzare, referindu-se la deciziile instanțelor olandeze și engleze. De asemenea, el a negat întotdeauna toate acuzațiile împotriva lui Aliyev.

Realitatea Live

08 Sept. 2024, 09:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Sept. 2024, 09:32 // Actual //  Lupu Eduard

După vestea că VW, cel mai mare producător de automobile din Europa, ar putea închide două fabrici, experții trag un semnal de alarmă cu privire la faptul că reducerea producției nu este limitată doar la industria auto, transmite Euronews.com. Institutul german de cercetare economică (DIW) afirmă că întreprinderile trebuie să evolueze.

În timp ce producătorii de automobile din UE se luptă cu eliminarea treptată a motoarelor cu combustie și cu tranziția către vehiculele electrice până în 2035, experții preconizează că mii de locuri de muncă ar putea fi eliminate în diferite sectoare în următorii doi ani.

Președintele DIW, Marcel Fratzscher, spune că economia germană este dependentă atât de exporturi, cât și de industrie, iar în fața tranziției energetice, „companiile au ratat transformarea” și că multe, precum VW, au „rămas în urmă”.

„Nu este vorba doar de sectorul auto, este vorba de mașini, este vorba de sectorul farmaceutic, chimic, aceasta este o problemă destul de mare pe care mulți o au”, a declarat el pentru Euronews.

Cel mai mare producător de produse chimice din lume, care își are sediul central în Germania, BASF, analizează, de asemenea, posibilitatea de a-și reloca o parte din forța de muncă în Asia și de a concedia lucrători din Germania, pe fondul exploziei prețurilor la energie din cauza situației de amploare din Ucraina și a birocrației împovărătoare din Germania.

Și-a pierdut Germania competitivitatea?

Asia se află pe o spirală economică ascendentă, care are un impact global.

„Companiile germane au localizat deja o mare parte din producție în China, în India, în alte părți, iar acest lucru va continua”, a declarat Fratzscher.

Având în vedere că China începe să reducă concurența și își subvenționează propriile companii, „este mai greu pentru companiile germane să concureze”, în special în contextul costurilor ridicate ale energiei și forței de muncă din Europa.

Deci, ce urmează pentru economia germană?DIW a declarat că vede o „stagnare a economiei germane în acest an, o redresare treptată în următorii câțiva ani”. Economia germană s-a contractat din nou în al doilea trimestru al anului 2024 și se află tehnic în recesiune, producția industrială continuând să scadă.Industria auto a fost afectată în special de cererea scăzută de vehicule electrice, din cauza investițiilor lente în infrastructură.Cu toate acestea, Fratzscher a spus că este optimist și crede că marile companii germane „au fost întotdeauna foarte inovatoare”, după ce s-au reinventat de mai multe ori.

„Ele trebuie să se reajusteze, trebuie să se reformeze. Și acesta este cazul Volkswagen și al multor companii germane”, a adăugat el.Poate guvernul german să ajute?Fratzscher a spus că nu crede că guvernul ar trebui să intervină pentru a păstra lucrătorii.

„Transformarea înseamnă schimbare. Schimbarea înseamnă adesea consolidare. Companiile trebuie să se restrângă pentru a putea investi și dezvolta noi tehnologii”, a spus el.

Fratzscher a remarcat, de asemenea, că încercarea guvernului de a păstra vechile structuri în marile companii nu se limitează doar la Germania, ci este și un fenomen european.

„Adesea, părțile vechi, părțile redundante ale unei economii trebuie să dispară pentru ca noile părți să poată apărea și să reapară sau să fie dezvoltate”, a adăugat el, sugerând că aceste crize nu au soluții pe termen scurt.

„Va fi nevoie de rezistență și de investiții continue în următorii cinci ani și apoi, sperăm, în această perioadă, economia germană va gestiona tranziția”.Având în vedere că economia germană depinde în mare măsură de industria auto, aceste concedieri în masă pot duce la o creștere a deziluziei în rândul populației germane și pot juca în favoarea extremei drepte.Acest lucru ar putea avea un impact major asupra alegerilor federale de anul viitor.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău