Compania Purcari Wineries raportează pentru anul trecut o majorare de 26,98% a câștigului pretaxare EBITDA, la 95,54 milioane lei (19,3 milioane de euro), de la 75,24 milioane lei (15,2 milioane de euro) în 2021, arată raportul companiei publicat la Bursa de Valori București.
Purcari Wineries (WINE) a realizat în 2022 venituri de 302,46 milioane lei, cu 21,89% mai mari decât cele de 248,13 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări a urcat cu 29,30%, la 171,06 milioane lei, de la 132,29 milioane lei.
Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 20% a vânzărilor pe piața principală din România,. Creșterea este de 27% pentru Moldova și de 42% pentru vânzările pe Asia. Pentru Ucraina vânzările sunt doar la 58% față de nivelul din 2021 și din această piață pentru care Purcari și-a menținut echipa locală acceptă doar să vândă cu plata 100% în avans.
Rezultatul total atribuibil acționarilor a sufrerit un recul de 13,73%, la 56,16 milioane lei, de la 65,10 milioane lei. La raportarea la 9 luni, directorul Victor Bostan declara că este foarte optimist pentru anul 2023.
La data de 31 decembrie 2022, activele totale ale Purcari erau de 555,65 milioane lei, cu 19,03% mai mari decât cele de 466,82 miliaone lei de la sfârșitul anului trecut. În același ointerval de raportare, datoriile totale s-au majorat cu 24,24%, la 252,97 milioane lei, de la 203,61 milioane lei.
În cadrul ofertei publice de listare din februarie 2018, dar și ulterior acesteia, Purcari, a atras mai multe fonduri de investiții și în acționariatul său dispersat. Ultima intrare importantă este cea a americanilor de la Firebird care sunt specializați pe plasamente în spațiul ex-sovietic. La BVB, titlurile Purcari au fost puterniuc lovite de la declanșarea conflictului din Ucraina și la ultimul preț de închidere de pe bursă, de 8,88 lei/acțiune, capitalizarea de piață a companiei se ridică la 356,24 milioane lei (72,83 milioane euro).