R. Hasan, CEO SmartBill: Noi ne dorim sa le facem viata mai simpla contabililor, să automatizăm ce poate fi automatizat

17 Sept. 2021, 18:45
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
17 Sept. 2021, 18:45 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Rețeaua, chatbot-ul Bill, integrarea cu diverși parteneri din zona de e-commerce și o campanie de promovare a plății cu cardul direct de pe factură, reprezintă o parte dintre proiectele pe care SmartBill, programul de gestiune și facturare cu peste 50.000 de clienți în cloud, le-a implementat de la startul pandemiei. Radu Hasan, CEO și cofondator al business-ului, a vorbit într-un interviu acordat wall-street.ro despre suma la care s-a ridicat această investiție, obiectivele pentru anii următori și inovația pe care a adus-o în România.

Pandemia a avut un efect de accelerare a lansărilor pentru SmartBill, Hasan menționând că întreaga echipă a încercat încă de la startul ei să fie cât se poate de prezentă și de ajutor pentru antreprenori.

”Am lansat în toată această perioadă diverse proiecte și funcționalități care au vizat susținerea mediului de business din România. Cred că este datoria antreprenorilor să se ajute unii pe ceilalți, să colaboreze, mai ales în astfel de situații dificile și fără precedent”, precizează Radu Hasan, într-un interviu acordat wall-street.ro.

Investițiile derulate de la startul pandemiei până în prezent în dezvoltarea produselor s-au ridicat la 1,5 milioane de euro, iar obiectivul SmartBill pentru anul in curs este de a atinge o cifră de afaceri de 4,5 milioane de euro.

”Am ajuns la peste 50.000 de utilizatori ai modulelor de Facturare și Gestiune și acest număr este în continuă creștere. SmartBill Conta este cel mai nou produs din suita de cloud și țintim ca până la finalul acestui an să fie utilizat de cel puțin 1.000 de firme de contabilitate. Obiectivele pentru finalul lui 2022 ar fi de 65.000 de utilizatori de facturare și gestiune și 2.000 de firme de contabilitate”, precizează Radu Hasan.

Cofondatorul Smartbill descrie scopul business-ului ca fiind unul simplu, acela de a se concentra pe automatizarea sigură și susținută a operațiunilor de business pentru a le face viața mai ușoară antreprenorilor.

”Chiar dacă pandemia a grăbit anumite proiecte și ne-a impulsionat să gândim unele noi și pe care poate nu le-am fi dezvoltat în condiții normale, cu siguranță rămânem fideli scopului nostru”, precizează Hasan.

Una dintre soluțiile care contribuie la transformarea digitală a unui business și a cărei utilizare a fost impulsionată de SmartBill prin lansarea unei campanii împreună cu Visa este plata cu cardul direct de pe factură.

”Opțiunea plății cu cardul direct de pe factură exista deja, însă consideram că era necesară impulsionarea utilizării funcționalității, având în vedere avantajele nete pe care aceasta le aduce antreprenorilor, mai ales în acest context, încă incert: de exemplu, în relația dintre SmartBill și clienții nostri, 80% dintre facturile cu buton de plată sunt achitate în aceeași zi, ceea ce reprezintă un procentaj foarte ridicat și asigură un flux de numerar stabil”, explică Radu Hasan.

Radu Hasan descrie procesul de inovare într-o țară precum România, aflată pe locul 26 din 28 în Indicele economiei și societății digitale(DESI), ca fiind ”palpitant, surprinzător, dificil”, punctând o calitate esențială pe care consideră că o au antreprenorii români.

”Noi ne dorim sa le facem viata mai simpla contabililor, să automatizăm ce poate fi automatizat, pentru a elimina astfel munca manuală si repetitivă, păstrând și sporind însă siguranța operațiunilor contabile și implicit a relației dintre antreprenori și stat. Practic, ne dorim ca orice contabil care utilizeaza SmartBill Conta să poată câștiga timp valoros pe care să-l poată utiliza mai eficient și productiv”, precizează Hasan.

Radu Hasan a co-fondat SmartBill în 2007, împreună cu Ioana Hasan și Mircea Căpățînă, iar produsul s-a transformat rapid în cel mai utilizat ecosistem de business în cloud pentru IMM-urile din România (facturare, gestiune stocuri, POS, contabilitate). SmartBill a fost achiziționat în urmă cu doi ani de gigantul VISMA. Radu este activ și ca business angel, mândru tată de gemeni și voluntar implicat în comunitatea socială din Sibiu.

Realitatea Live

18 Oct. 2025, 10:12
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Oct. 2025, 10:12 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a atins o premieră economică istorică: în trimestrul al doilea din 2025, exportul de servicii a depășit, pentru prima dată, exportul de bunuri, marcând o schimbare profundă în structura economiei naționale.

Potrivit expertului în politici economice Veaceslav Ioniță, de la IDIS „Viitorul”, acest moment reprezintă „o cotitură istorică”, având în vedere că acum 30 de ani exportul de bunuri era de șase ori mai mare decât cel de servicii. „Exportul de servicii a ajuns la o maximă istorică de 804 milioane USD, depășind exportul de bunuri cu 14 milioane USD. Pentru prima dată în istoria țării, exportul de servicii domină exportul de bunuri”, a declarat Ioniță în emisiunea „Analize economice”.

După recordul din trimestrul II al anului 2022, de 1,22 miliarde USD, exportul de bunuri a scăzut continuu, ajungând la minimumul de 790 milioane USD. În termeni anuali, exporturile de bunuri s-au redus de la 4,34 miliarde la 3,38 miliarde USD, o scădere de aproape un miliard.

În același timp, exportul de servicii a crescut de la 2,70 la 2,88 miliarde USD. Diferența dintre exportul de bunuri și servicii s-a redus de la 2,25 miliarde USD în 2022, la doar 490 milioane USD în 2025. „Avem o tendință clară de dominare a exporturilor de servicii. Scăderea exporturilor de bunuri este puternic amortizată de creșterea serviciilor”, a subliniat analistul.

În prima jumătate a anului 2025, Republica Moldova a exportat servicii în valoare de 1,43 miliarde USD, o triplare față de 2020. Cele mai importante domenii sunt IT-ul, turismul și transportul de pasageri. Exportul de servicii IT a atins 726 milioane USD, cel de transport – 569 milioane USD, iar cel de servicii pentru afaceri – 267 milioane USD.

„Exportul de servicii este motorul următorilor ani de dezvoltare ai Republicii Moldova. Dacă la bunuri avem un deficit comercial de peste 6 miliarde USD, la servicii avem o balanță pozitivă de peste 900 milioane USD, care acoperă 15–20% din deficitul de la bunuri”, a spus Ioniță.

Expertul consideră că exportul de servicii medicale și educaționale are un potențial uriaș, de până la 1,5 miliarde USD anual. În prezent, serviciile de sănătate aduc 72,5 milioane USD, dar ar putea fi dublate sau triplate în următorii ani.

De asemenea, sectorul transporturilor, după o creștere semnificativă post-pandemie, a intrat în stagnare, iar serviciile de prelucrare a materiei prime și construcțiile nu sunt suficient valorificate.

„Economia secolului XXI este economia serviciilor. Republica Moldova trebuie să-și construiască viitorul economic pe servicii – transport, IT, sănătate, educație, turism. Avem oameni, avem competențe, iar tendința actuală ne arată direcția corectă”, a conchis Veaceslav Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII