Racheta Blue Origin a lui Jeff Bezos a izbucnit în flăcări la un minut după decolare

14 Sept. 2022, 10:21
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
14 Sept. 2022, 10:21 // Bani și Afaceri //  MD Bani

O rachetă s-a prăbușit înapoi pe Pământ la scurt timp după decolare. Este vorba despre racheta Blue Origin. Acesta este primul accident de lansare pentru compania de călătorii în spațiu a lui Jeff Bezos, dar capsula care transporta experimente a reușit să parașuteze în siguranță.

Racheta New Shepard avea abia un minut în zborul său din West Texas, când au izbucnit flăcări în jurul motorului unic din partea de jos.

Potrivit informațiilor, la bordul rachetei Blue Origin nu se afla nici o persoană. Modelul rachetei este exact cel care transportă clienții bogați la marginea spațiului.

În urma accidentului Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) va efectua investigații, navele fiind blocate, scrie Euronews.

„Eșec al rapelului în zborul de astăzi fără echipaj. Sistemul de evacuare a funcționat așa cum a fost proiectat”, a scris compania cu sediul în Kent, Washington, pe Twitter, aproape o oră mai târziu.

Compania a declarat ulterior că racheta s-a prăbușit.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Racheta Blue Origin

New Shepard, o rachetă și capsulă complet automată de 60 de picioare, este concepută în primul rând pentru turismul spațial datorită sistemelor de zbor automate, ferestrelor mari și interiorului modern. După decolare, amplificatorul se întoarce la instalație pentru o aterizare verticală în timp ce capsula pluteste scurt în spațiu, apoi atinge lângă locul de lansare cu ajutorul parașutelor.

În iulie 2021, miliardarul fondator Amazon Jeff Bezos și echipa sa compusă din fartele său, Mark Bezos, aviatoarea de 82 de ani, Wally Funk, și tânărul în vârstă de 18 ani, Oliver Daemen, au ieșit din deșertul din vestul Texasului, spre spațiu la bordul New Shepard și s-au întors în siguranță pe Pământ după aproximativ 11 minute de zbor.

În prezent, compania vinde bilete pentru călătoriile în spațiu.

Realitatea Live

22 Oct. 2025, 16:31
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Oct. 2025, 16:31 // Actual //  Ursu Victor

Piața comerțului alimentar din Rusia trece printr-o transformare profundă pe fondul încetinirii economiei și creșterii accelerate a inflației. Tot mai multe lanțuri de retail renunță la supermarketuri și hipermarketuri, înlocuindu-le cu discountere și așa-numitele „magazine pentru săraci”, potrivit datelor Infoline, citate de publicația Kommersant, citată de Moscowtimes.

În primele nouă luni ale anului 2025, în Rusia s-au închis 67 de magazine mari, cu o suprafață totală de peste 185.000 m². De la 2017 încoace, ponderea supermarketurilor și hipermarketurilor în comerțul cu amănuntul s-a redus aproape la jumătate – de la 37% la 21%. În schimb, discounterele au ajuns să domine piața, urcând de la 49,9% la 63,4% din totalul vânzărilor.

Cea mai spectaculoasă creștere o înregistrează însă așa-numitele „magazine pentru săraci” (hard discounters) – unități comerciale cu amenajare simplificată, sortiment redus și prețuri extrem de mici. În ultimii opt ani, ponderea acestora a urcat de la 4,8% la 16,4%, arată analiza Infoline.

Directorul general al companiei „Infoline-Analitika”, Mihail Burmistrov, explică această tendință prin schimbarea comportamentului consumatorilor ruși, care adoptă o strategie de economisire în fața scumpirilor.

„Prețurile ridicate la alimente și scăderea puterii de cumpărare au făcut neprofitabilă deschiderea supermarketurilor mari. Retailerii reacționează rapid, transformând spațiile existente în discountere și depozite pentru livrări online”, afirmă Burmistrov.

Potrivit Asociației Companiilor de Retail din Rusia (AKORT), deschiderea unui discounter costă cu 20–40% mai puțin decât a unui supermarket. În plus, comercianții își reduc sortimentul pentru a limita costurile. În iulie 2025, oferta de produse alimentare în magazine s-a diminuat cu 2,3%, iar cea de bunuri nealimentare – cu 1,8%, potrivit datelor companiei de cercetare Nielsen.

Totodată, crește popularitatea micilor magazine de cartier, cu suprafețe între 100 și 200 m². Numărul acestora a urcat cu 15% într-un singur an, a declarat președintele AKORT, Stanislav Bogdanov. Cu toate acestea, suprafața totală a spațiilor comerciale deținute de retailerii ruși s-a redus cu aproximativ 1%. În prezent, primele 200 de lanțuri de retail operează circa 4.700 de supermarketuri și hipermarketuri la nivel național.

Inflația rămâne principalul factor care obligă populația să economisească. Potrivit datelor oficiale ale Rosstat, prețurile au crescut cu peste 40% de la începutul războiului. Un sondaj al companiei Romir arată că 58% dintre ruși au renunțat la anumite produse, 57% caută alternative mai ieftine, iar 49% fac cumpărături doar în discountere sau încearcă să meargă mai rar la magazine.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII