Radiografia unui dezastru imobiliar: Un munte de blocuri neterminate și milioane de oameni îndatoraţi

02 Dec. 2023, 08:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Dec. 2023, 08:47 // Actual //  bani.md

Un munte de blocuri de apartamente neterminate în toată China, cumpărători îndatoraţi care nu ştiu dacă se vor mai muta vreodată în noile lor case şi furie din cauza pierderii depozitelor –  aşa arată impactul crizei imobiliare din China, scrie Financial Times.

Intrarea în incapacitate de plată, în 2021, a Evergrande, cel mai îndatorat dezvoltator din lume, şi a zeci dintre colegii săi, a inaugurat o nouă eră pentru sectorul imobiliar din China.
Evergrande, care se confruntă cu ameninţarea lichidării, întruchipează turbulenţele unui sector care reprezintă aproximativ un sfert din activitatea economică a Chinei şi este cea mai importantă componentă a averii gospodăriilor.

În timp ce preţurile proprietăţilor rezidenţiale din China au crescut cu aproape o treime în primul trimestru al acestui an faţă de acum un deceniu, potrivit datelor compilate Bank of International Settlements, acestea au scăzut cu 5% între trimestrul al treilea din 2021 şi primul trimestru al acestui an.

Dezvoltatorii, ale căror averi sunt interconectate cu guvernele locale care le vând terenuri şi cu investitorii care îi susţin, s-au străduit să îşi revină pe fondul unei lipse de încredere mai largi. Poveştile a patru persoane care au investit pe piaţa imobiliară chineză ilustrează impactul amplu al crizei.
Cum s-au prăbuşit speranţele oamenilor care au visat la propria locuinţă:
Zhang, un make-up artist în vârstă de 42 de ani din oraşul Hefei din provincia Anhui, spera să se mute în noul apartament împreună cu părinţii săi în luna august. Însă, la doi ani după ce a plătit un avans pentru un apartament de 667 de metri pătraţi care 80.000 de dolari, acesta nu este încă terminat şi nu a reuşit să îşi recupereze avansul de la Evergrande.

Zhang, care nu a dorit ca numele ei complet să fie publicat, are trei slujbe – în nail art, machiaj pentru nunţi şi teatru – pentru a face faţă ipotecii pentru apartamentul ei actual. Ea regretă acum că nu a luat în serios zvonurile privind problemele Evergrande.
„Cum poate Guvernul să nu reacţioneze la acest declin? Cum se poate întâmpla aşa ceva?”, a spus ea.

Gary Lai, un bucătar care conduce un restaurant de supă de tăiţei recomandat de Michelin în Hong Kong, încă aşteaptă ca apartamentul de aproximativ 1.000 de metri pătraţi pe care l-a cumpărat în Zhaoqing în urmă cu doi ani pentru 150.000 de dolari să fie terminat.

Dar, având în vedere că a fost dezvoltat de către Overseas Chinese Town Enterprises, companie de stat, el este optimist că va fi finalizat anul viitor şi rămâne optimist în ceea ce priveşte piaţa chineză.

Lai, în vârstă de 50 de ani, intenţionează să se mute în oraşul Zhaoqing din provincia Guangdong atunci când se va pensiona. El se gândeşte chiar să cumpere un al doilea apartament în oraş, în speranţa că acesta îi va asigura un venit stabil din chirii la pensie.
Emily, o femeie de afaceri în vârstă de 30 de ani care locuieşte în Shanghai, nu îşi permitea să cumpere un apartament în cel mai populat oraş din China. În schimb, la fel ca mulţi alţii, ea şi soţul ei britanic au optat să cumpere în oraşul ei natal: oraşul Shangrao din provincia sudică Jiangxi.

În 2021, ea a plătit 87.000 de dolari  pentru un apartament Evergrande. Preţul a fost redus pentru că a plătit în numerar şi pentru că apartamentul se afla la etajul 14, un număr considerat ghinionist în China, deoarece „patru” şi „moarte” sunt omofone.

Când problemele grave de lichiditate ale companiei au început să se agraveze mai târziu în acel an, ea a spus că cumpărătorii dintr-un grup WeChat de 500 de persoane s-au grăbit să adreseze o petiţie guvernului local. Tatăl ei s-a alăturat altora pentru a face apel la politicienii locali cu privire la această evoluţie.

De atunci, a spus ea, proiectul a fost sprijinit de guvernul local, potrivit unui reprezentant Evergrande din grupul WeChat, iar apartamentul ei este aşteptat să fie finalizat în decurs de un an.

„Majoritatea oamenilor care cumpără cel mai probabil au doar 100.000 de dolari în conturi pe care sunt dispuşi să-I investească într-un apartament şi de cele mai multe ori bagă toţi banii acolo şi aşteaptă”, a declarat Emily.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală