O serie de mișcări de boicot au apărut ca răspuns la recentele schimbări de politică ale Statelor Unite ale Americii, inclusiv decizia Washingtonului de a întrerupe sprijinul acordat Ucrainei și anunțarea unor tarife vamale pentru Europa, în ceea ce adepții cred că va pune o anumită presiune asupra administrației americane, scrie Euronews.
În Suedia, mai multe grupuri Facebook care solicită boicotarea produselor americane au câștigat rapid un număr semnificativ de adepți. Un grup, „Boykot varer fra USA”, a adunat aproape 67 000 de membri, în timp ce altul, „Bojkotta varor från USA”, are peste 70 000.
Grupurile îndeamnă membrii să nu mai cumpere produse americane importante, inclusiv Tesla, McDonald’s, Coca-Cola, Nike și Levi’s, și să nu mai utilizeze servicii precum Netflix, Google și Airbnb.
Jannike Kohinoor, creatoarea grupului Bojkotta varor från USA, a declarat că s-a simțit obligată să facă ceva în ciuda faptului că este cetățean suedez.
„Când nu pot vota la alegerile din SUA sau să demonstrez pe străzi în Statele Unite, simt că trebuie să fac ceva”, a spus ea.