Salvarea! Arabia Saudită este gata să de-a drumul robinetului de petrol pentru a înlocui Rusia din ce în ce mai slăbită

02 Iun. 2022, 17:33
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
02 Iun. 2022, 17:33 // Actual //  bani.md

Arabia Saudită a transmis oficialilor din Vest că este pregătită să-şi crească semnificativ producţia de petrol, pentru a ţine locul Rusiei, care s-ar putea prăbuşi sub presiunea sancţiunilor, scrie FT.

Regatul a refuzat cererea Casei Albe de a accelera producţia în ciuda faptului că barilul se tranzacţiona la 120 de dolari, cel mai mare nivel din ultima decadă. Mai mult, oficialii arabi sunt de părere că problema crizei energetice s-ar putea agrava şi mai mult în acest an, motivând astfel refuzul privind producţia.

Arabia Saudită păstrează în stand-by o capacitate de producţie importantă pe care o va folosi în cazul unei crize severe.

Temerile privind aprovizionarea au crescut semnificativ după ce Uniunea Europeană a ajuns la un acord  de impunere a unui embargo petrolier împotriva Rusiei. De asemenea, UE şi Regatul Unit au bătut palma pentru a bloca asigurările navelor de transport petrolier din Rusia, o mişcare care ar putea reduce drastic capacitatea Moscovei de a-şi rederiecţiona petrolul către alte regiuni.

„Arabia Saudită este conştientă de riscuri şi nu este în interesul nostru să pierdem controlul asupra preţurilor”, a declarat o persoană familiarizată cu problema.

Preţul petrolului a scăzut joi până la 112 dolari pe baril, de la un prag de 116 dolari.

Sauditiţii consideră că deşi situaţia pieţei e destul de complicată, nu există încă riscuri reale. Totuşi peisajul s-ar putea schimba pe măsură ce redereasrea economică globală determinată de COVID-19 duce la redeschiderea marilor oraşe din China. Această schimbare se traduce prin o cerere şi mai ridicată pentru petrol. Pentru Rusia acestă schimbare ar putea duce la diminuarea producţiei de petrol.

Rusia producea înainte de război 10% din petrolul tranzacţionat la nivel global, conducătorul neînvins al pieţei fiind Arabia Saudită.

În trecut, Arabia a ignorat cererea Casei Albe privind chestiunea petrolului, însă în ultimele săptămâni tot mai mulţi oficiali de rang înalt de la Casa Albă au mers în Regat şi au contribuit la îmbunătăţirea relaţiilor dintre cele două ţări.

Astfel, Arabia Saudită a fost de acord să intervină în piaţă pentru a ajuta la temperarea preţurilor, ca partea a uni politici de reapropiere de administraţia Biden. Mai mult, saudiţii au dat asigurări că vor trece la creşterea producţiei în cazul apariţiei unei crize a petrolului.

„O astfel de abordare este absolut posibilă şi este un răspuns pentru reacţia pozitivă a părţii americane”, a declarat Ali Shihabi, diplomat familiarizat cu problema.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

18 Sept. 2025, 17:06
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
18 Sept. 2025, 17:06 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Grampet Group, controlat de milionarul român Gruia Stoica, anunță intrarea pe piața materialelor pentru infrastructură prin compania BITUROM – specializată în procesarea și comercializarea bitumului rutier. Compania a început vânzîrile și în Republica Moldova.

Noua fabrică, amplasată pe platforma fostei rafinării RAFO Onești, este prezentată drept cea mai modernă unitate de topire a bitumului din România, cu o capacitate de până la 18 tone pe oră și operare complet automatizată. Prima linie a început deja producția, iar echipamentele pentru alte trei stații de producție de bitum 50/70 și bitum polimerizat au fost contractate. Capacitatea totală anuală va fi de 400.000 tone, echivalentul a 60% din necesarul României.

„Este un pas important pentru consolidarea prezenței grupului în domeniul logisticii integrate și în industria materialelor pentru infrastructură”, a declarat Gruia Stoica, președinte al Grampet Group.

Grupul, care operează în Bulgaria, Ungaria, Croația, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia și Macedonia, deține 450 de locomotive și 20.000 de vagoane, transportând anual peste 15 milioane de tone de marfă. În portofoliu se regăsesc și cinci terminale logistice la frontierele cu Ucraina și Republica Moldova, precum și fabrici în România și Ungaria pentru reparația vehiculelor feroviare.

Activitatea companiei în Republica Moldova a fost însă marcată de scandaluri. În 2013, CFM a modernizat cinci trenuri sovietice la Remar Pașcani, parte a Grampet Group, într-un contract de circa 11 milioane de euro. Două dintre garnituri au luat ulterior foc: una în 2014, la un an după reabilitare, pe ruta spre Ungheni, și alta în decembrie 2022, pe cursa Chișinău–Iași.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII