După introducerea sancțiunilor occidentale din cauza războiului din Ucraina, companiile rusești au început să întâmpine dificultăți la exportul de cărbune. Problema a fost discutată, pe 29 martie, la o ședință a Comisiei pentru Energie din cadrul Consiliului de Stat de la Moscova, ale căror protocoale sunt menționate de Kommersant, scrie lenta.ru.
Aprovizionarea cu cărbune nu mai este o prioritate în Est (include liniile ferate Baikal-Amur și Transsiberiana). Prioritate este acordată containerelor de tranzit cu bunuri de larg consum care au pierdut alte direcții.
Minerii s-au plâns că într-o astfel de situație, pe baza costului actual al combustibilului, pierd 600 de dolari din fiecare tonă de cărbune neexportată. În același timp, Rusia câștigă doar 30 de dolari venituri pentru aceeași masă la containerele de tranzit. Companiile au fost rugate să elibereze BAM și Trans-Siberian Railway pentru ele și să reorienteze alte fluxuri de trafic către Kazahstan până la ridicarea restricțiilor de sancțiuni.
O altă sursă din industria containerelor a subliniat că rata exportului de cărbune discreditează Rusia în raport cu China, deoarece încearcă să dezvolte tranzitul terestru și chiar alocă subvenții. Tranzitul de cărbune trece, inclusiv către țările CSI, iar încercarea de a-l limita va însemna o scădere bruscă a exporturilor rusești de servicii logistice și pierderea statutului de țară de tranzit de încredere.
Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!