CFM planifică să modernizeze două segmente de calea ferată pentru a facilita tranzitul de mărfuri din Ucraina, scrie gmk.center.
Lucrările de modernizare vizează eliminarea limitelor de viteză între Chișinău și Căinari, precum și între Ocnița și Ungheni la granița cu România. Costul estimat al lucrărilor este estimat la 71 milioane euro. Guvernul ar trebui să asigure 28 milioane euro și UE – 20 milioane euro. În plus, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare a aprobat un împrumut anticriză de 23 milioane de euro, pe care CFM îl va folosi pentru finanțarea parțială a modernizării celor două tronsoane de cale ferată.
Scopul modernizării celor două segmente de cale ferată este de a facilita transportul de mărfuri din Ucraina către UE prin Republica Moldova, asigurând securitatea alimentară și îmbunătățirea accesului exporturilor ucrainene în portul românesc de la Marea Neagră – Constanța, precum și în porturile Galați, Reni, Ismail și Giurgiulești. Acest lucru poate satisface o parte semnificativă a nevoilor de export ale Ucrainei.
Republica Moldova s-a alăturat coridorului solidarității și asigură tranzitul mărfurilor feroviare din Ucraina. Este vorba eliminarea controlului dublu sau triplu al autorităților vamale și de frontieră. Vor fi simplificate procedurile de tranzit feroviar de mărfuri pe teritoriul Ucrainei cu destinație către Moldova și România și pe teritoriul Moldovei cu destinație către Ucraina și România.
După cum a raportat Centrul GMK, Republica Moldova va accelera repararea căii care duce la granița cu Ucraina. Tara efectuează lucrări de reparație pe tronsonul de cale ferata Bender – Causeni – Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești. Proiectul prevede revizii a aproximativ 80 km și reparații curente a aproximativ 153 km de cale. După încheierea lucrărilor, trenurile de marfă vor circula cu o viteză de aproximativ 90 km/h.