Premier Energy anunță că a deconectat sediul Apă Canal Chișinău de la lumină din cauza datoriilor la curent de 73,2 milioane de lei, din care 44,7 milioane de lei conform facturilor cu termenul expirat.
Pentru neadmiterea creșterii în continuare a datoriilor, furnizorul de energie a propus elaborarea unor grafice de deconectare în evantai, astfel încât volumul total de energie electrică consumată să corespundă posibilităților de plată ale Apă-Canal Chișinău.
Furnizorul de energie spune că în pofida multiplelor notificări expediate către Apă-Canal Chișinău, unele instituții de stat de profil și administrația publică locală cu privire la necesitatea stabilirii unor soluții constructive de stingere a datoriei acumulate pentru energia electrică consumată și depășirea situației respective, cu regret, până la moment starea de lucruri nu s-a schimbat. Apă-Canal Chișinău nu a realizat acțiuni concrete îndreptate spre soluționarea situației create și nu a propus un mecanism fiabil în acest sens, datoria furnizorului de apă continuând să crească cu fiecare zi.
Precizăm că sumele propuse de Apă-Canal Chișinău pentru achitarea în tranșe lunare sunt insuficiente, nu duc la micșorarea reală a datoriei și nici măcar nu acoperă consumul curent, ceea ce agravează situația deficitului de lichidități a furnizorului de energie. Prin urmare, riscul de a nu-și onora propriile obligații față de SA „Energocom” și alte întreprinderi din sistemul energetic care prestează servicii pentru ÎCS „Premier Energy” SRL este din ce în ce mai accentuat. Prestând un serviciu public ÎCS „Premier Energy” SRL este responsabilă, în calitate de centru al fluxurilor financiare din sectorul energetic, de sustenabilitatea acestora în raport cu companiile din domeniu, care alcătuiesc lanțul de aprovizionare cu energie electrică.