Directorul executiv al grupului auto Volkswagen a descris duminică situaţia acestei companii etalon pentru economia germană drept “alarmantă”, la câteva zile după anunţarea unui program de reduceri de costuri şi de închidere a unor uzine chiar în Germania primit cu indignare de angajaţi, relatează agenţia DPA.
Într-un articol scris în ediţia de duminică a publicaţiei Bild, directorul executiv al Volkswagen, Oliver Blume, a menţionat că se impun schimbări radicale pentru a asigura supravieţuirea acestui mare producător din industria auto. În timp ce vânzările de autovehicule sunt în scădere în Europa, noi concurenţi din Asia pătrund pe piaţa europeană. “Plăcinta s-a micşorat şi avem mai mulţi oaspeţi la masă”, a ilustrat Oliver Blume evoluţia pieţei auto europene.
Industria auto europeană se confruntă cu provocări fără precedent, “iar conjunctura economică s-a înrăutăţit din nou, mai ales pentru marca Volkswagen”, a insistat directorul executiv. Cu toate acestea, a promis el, Volkswagen nu va renunţa la producţia din Germania. “Suntem ferm angajaţi faţă de Germania ca locaţie (de producţie), întrucât Volkswagen a modelat generaţii întregi. Avem angajaţi ai căror bunici au lucrat la Volkswagen. Vreau ca nepoţii lor să poată lucra şi ei aici”, a asigurat Oliver Blume.
Grupul Volkswagen nu a închis niciodată o uzină în Germania şi ultima dată când a lichidat o unitate de producţie în afara acestei ţări a fost în anul 1988. Însă vânzările sub aşteptări au determinat managementul companiei să examineze reforme ample, cu reduceri de costuri şi posibile închideri de fabrici chiar în Germania, în timp ce sindicatele ameninţă cu acţiuni de protest.
Situaţia companiei Volkswagen este ”alarmantă”, avertizează directorul executiv
Ministerul Dezvoltării Regionale anunță că a avut loc o nouă rundă de discuții tehnice privind pregătirea cererii de finanțare pentru construcția terminalului multimodal de la Ungheni, la stația Berești. Secretarul de stat în domeniul transporturilor, Mircea Păscăluţă, împreună cu omologul său din România, Irinel Ionel Scriosteanu, au condus ședința la care au participat instituțiile de specialitate din ambele state. În pofida importanței strategice a proiectului, autoritățile recunosc implicit că nu există fonduri naționale disponibile pentru lansarea lucrărilor, iar întreaga investiție depinde de aprobarea finanțării de către Comisia Europeană.
După ședință, oficialii au vizitat stația feroviară Berești pentru a evalua pe teren amplasamentul și configurația tehnică a zonei unde ar urma să fie construit terminalul. Ei au mers și pe șantierul Podului de Flori, unde lucrările avansează conform calendarului, progresul fiind catalogat drept consistent.
Terminalul multimodal de la Ungheni este prezentat drept un proiect esențial pentru conectarea Republicii Moldova la coridoarele europene de transport și pentru consolidarea poziției țării ca nod logistic regional. Totuși, până la aprobarea finanțării europene, proiectul rămâne blocat la nivel de documentație, întrucât bugetul național nu poate acoperi investiția necesară. Autoritățile speră ca dosarul depus la UE să fie acceptat în următorul apel de finanțare, astfel încât lucrările să poată demara în 2026.
Anterior, Ministerul Economiei anunața că nodul logistic urmează să fie construit pe 18 hectare cu o capacaitate de 200.000 de camioane anual, echivalentul a 4 milioane de tone de mărfuri.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
-
1Mutări surpriză la vârful Serviciului Vamal! Adjuncta Ababii pleacă. Cine îi ia locul
-
2Apa caldă aproape +30%. Electricitatea urcă din nou. Prognoza BNM zguduie portofelele
-
3Schimbare la vârf în Energbank! Lilia Boico preia conducerea instituției controlate de un cămătar
-
4Soia, în colaps! Importurile s-au prăbușit de șase ori, iar piața e inundată de șrot ucrainean ieftin
-
5O firmă moldovenească vrea să ocupe golul lăsat de Lukoil la Aeroportul Chișinău. Decizia, pe masa autorităților