O lege privind factura electronică ar simplifica mult lucrurile pentru că atunci toate facturile ar fi într-un un standard comun şi s-ar putea transfera foarte uşor dintr-un soft în altul.
SmartBill, companie care operează o soluţie de facturare şi gestiune pentru IMM-uri, care are în acţionariat şi compania norvegiană Visma, are în plan să investească în dezvoltarea soluţiei proprii astfel încât să ajute companiile să elimine munca manuală, scrie Ziarul Financiar.
„În câţiva ani vrem să nu mai existe muncă manuală în domeniul acesta financiar -contabil. Adică odată ce nişte date sunt introduse să meargă automat până în balanţă şi în declaraţiile contabile şi să scutim de munca manuală pe toţi cei care sunt pe lanţul ăsta, inclusiv contabilii. Acesta a fost un pas important la care am muncit cam o jumătate din pandemie, ca să ne asigurăm că nu există, că nu lăsăm breşe de securitate sau posibile vulnerabilităţi pe care le-ar putea exploata nişte experţi în phishing”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Radu Hasan, CEO şi cofondator al SmartBill.
„Suntem undeva la 20 la sută din viziunea noastră. Deci mai avem de lucru vreo trei-patru ani până să implementăm complet şi aici într-adevăr ne poate ajuta şi statul oferind mult mai multe servicii deschise prin API, la care să te poţi conecta să extragi date sau să trimiţi. Unele procese le-am automatizat, cum ar fi depunerea de declaraţii, se poate face automat dintr-un singur clic din aplicaţia noastră de conta, dar nu a fost o muncă foarte uşoară pentru că sistemul nu a fost gândit pentru asta de la ANAF. Un pas important în direcţia aceasta ar fi dacă o să se ajungă în următorii ani să avem facturare electronică. Noi suntem membri în Consiliul Naţional de Transformare Digitală.”
„Suntem una dintre puţinele companii invitate acolo tocmai pentru că avem experienţa aceasta de 15 ani şi foarte multe IMM uri ca şi clienţi. Deci suntem una dintre vocile lor acolo şi au fost discuţii legate de facturare electronică care s-ar putea să vină în următorii ani.”
„Nu ştim cât va dura, lucrurile se mişcă destul de încet. Asta ar simplifica mult lucrurile pentru că atunci toate facturile ar fi într-un un standard comun şi s-ar putea transfera foarte uşor dintr-un soft în altul.”
Ce a mai declarat Radu Hasan:
► Noi suntem optimişti – avem momentan peste 50.000 de clienţi plătitori pentru versiunea cloud, încă mai avem ceva clienţi – vreo 10.000 – care folosesc versiunea veche pe desktop. Totuşi din ce calcule ne-am făcut noi sperăm să ajungem la peste o sută de mii în următorii trei ani, cam acesta ar fi obiectivul. Anul trecut am crescut cu vreo 12.000 de clienţi. Dar sper să reuşim să accelerăm creşterea. Şi încă sunt destul de mulţicei care folosesc soluţii să zic aşa mai brute gen Excel, unde au mult mai de muncă.
► Dar mai sunt încă mulţi utilizatori care stau pe soluţii vechi, care rulează pe desktop. Legat de acest lucru aş vrea să punctez o lansare pe care am avut-o la începutul anului, e vorba de reţeaua SmartBill în care practic toţi clienţii se pot conecta între ei. De aceea i-am şi zis reţeaua, astfel ei pot să îşi transmită documentele direct prin interiorul aplicaţiei Smart Bill. Noi mizăm foarte mult pe funcţionalitatea aceasta.