Soluția ingenioasă a ungurilor la interdicțiile lui Zelenski: Petrolul rusesc redenumit „Mol”

12 Sept. 2024, 11:55
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
12 Sept. 2024, 11:55 // Actual //  bani.md

Compania ungară Mol a găsit o soluție ingenioasă pentru a contorna interdicțiile impuse de președintele ucrainean Volodimir Zelenski privind importurile de petrol rusesc. Începând cu 9 septembrie, Mol va prelua cantitățile de țiței din Rusia la granița dintre Belarus și Ucraina, conform unui anunț făcut de grupul ungar după închiderea bursei.

Acordurile recente cu furnizorii de petrol și operatorii de conducte asigură în continuare livrarea țițeiului din Rusia prin secțiunea ucraineană a conductei „Drujba” către Ungaria și Slovacia. Directorul executiv al afacerilor de procesare-en-gros al grupului Mol, Gabriel Szabó, a descris acest „acord sustenabil” ca un „rezultat remarcabil” care contribuie la securitatea aprovizionării ambelor state prin asigurarea celei mai eficiente și fiabile procesări a țițeiului, potrivit Rador Radio România.

Noua procedură respectă toate restricțiile și reglementările impuse de Uniunea Europeană și Ucraina. De la sfârșitul lunii iunie, președintele Zelenski a interzis tranzitul produselor petroliere ale companiei Lukoil din Rusia, anterior principalul furnizor de petrol al Grupului Mol, prin teritoriul ucrainean. În ciuda acestei interdicții, comenzile Grupului Mol au fost îndeplinite, iar transporturile pe teritoriul Ucrainei se desfășoară acum sub denumirea de „Mol”.

Este de menționat că, în ciuda interdicțiilor, alte rafinării din UE, precum cele din Budapesta și Bratislava, continuă să achiziționeze petrol rusesc, în contextul în care prețul acestuia a crescut brusc și a depășit prețul petrolului de referință Brent. Acest lucru reflectă o schimbare semnificativă în peisajul comercial al petrolului în Europa, pe fondul războiului din Ucraina.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII