SpaceX va trimite turişti în spaţiu. Când va avea loc prima misiune şi cât costă o călătorie

03 Mai 2021, 16:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
03 Mai 2021, 16:00 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Compania lui Elon Musk, SpaceX, este gata să înceapă turismul spațial, după ce patru astronauţi au ajuns în siguranţă înapoi pe Pământ.

„Întreaga echipă de design Dragon şi echipa operaţională şi cea de recuperare şi de execuţie, totul a fost perfect din punctul meu de vedere. Aşa că pe viitor suntem pregătiţi pentru un pas important. Suntem pregătiţi pentru misiuni cu astronauţi privaţi”, a declarat consilierul SpaceX, Hans Koenigsmann.

În luna noiembrie, patru astronauţi au ajuns pe Staţia Spaţială Internaţională la bordul navei Crew Dragon. Cei patru astronauţi s-au întors duminică nevătămaţi în capsula numită Resilience. „Bine v-aţi întors pe Pământ” a fost mesajul cu care au fost primiţi.

SpaceX se pregăteşte acum să trimită turişti în Spaţiu. Prima călătorie va avea loc în ianuarie 2022. Trei persoane au plătit câte 71 de milioane de dolari ca să devină primii turişti care ajung pe Staţia Spaţială.

Realitatea Live

01 Dec. 2025, 18:39
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Ursu Victor
01 Dec. 2025, 18:39 // Bănci şi Finanţe //  Ursu Victor

Ministrul Economiei, Eugeniu Osmochescu, a respins ideea introducerii unei cote obligatorii de 50% pentru produsele autohtone pe rafturile magazinelor, declarând la Radio Moldova că o astfel de măsură ar încălca atât regulile economiei de piață, cât și normele internaționale.

Potrivit ministrului, impunerea unei limite minime pentru marfa produsă în Republica Moldova nu ar fi compatibilă cu angajamentele comerciale ale țării și ar contraveni celor mai bune practici europene.

„Nu este corect, nu este o regulă a unei economii de piață, nu este corect conform reglementărilor internaționale și celor mai bune practici. Limitarea nu este posibilă din punct de vedere juridic”, a subliniat Osmochescu.

În locul unei cotări obligatorii, ministrul propune soluții alternative pentru susținerea producătorilor locali: programe de marketing, etichetare clară și campanii care evidențiază produsele fabricate în Republica Moldova direct pe rafturile magazinelor.

„Putem avea programe de marketing în rafturi, unde sunt identificate produsele din Republica Moldova și sunt promovate cu sprijinul statului. Putem stimula consumul local, dar nu putem impune cote obligatorii”, a declarat ministrul.

În 2021, toate magazinele din Republica Moldova erau obligate să aibă pe rafturi cel puţin 50 de produse agroalimentare autohtone, însă ulterior prevederea a fost abrogată.

 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII