Țara cu potențial uriaș unde vânzările Apple s-au prăbuşit. Gigantul care îi face concurență acerbă

03 Feb. 2024, 13:49
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
03 Feb. 2024, 13:49 // Bani și Afaceri //  bani.md

Apple se confruntă cu noi provocări în China, una dintre cele mai importante pieţe ale sale, vânzările sale pe această piaţă scăzând în ultimul trimestru al anului 2023 cu aproape 13%, la 20,8 miliarde de dolari, transmite CNBC.

China era considerată odată principalul motor de creştere al companiei, dar anul trecut prudenţa consumatorilor, combinată cu o competiţie intensă, în special din partea unui Huawei revitalizat, a reprezentat o provocare pentru gigantul cu sediul în Cupertino, California.

În 2024, situaţia s-ar putea să nu devină mai bună.

„Doi factori cheie au tras înapoi Apple în trimestrul patru 2023 – o prudenţă şi o raţionalizare a cheltuielilor şi provocarea din partea Huawei, care a creat mai multă agitaţie pe piaţă decât noua serie iPhone 15”, a declarat Will Wong, manager senior de cercetare la IDC, pentru CNBC.

„Nu ne aşteptăm ca creşterea livrărilor iPhone-ului să revină în teritoriul pozitiv în 2024 în China, Huawei fiind aşteptat să rămână principalul competitor, în timp ce tehnologiile mai avansate precum inteligenţa artificială şi ecranele pliabile atrag mai multă atenţie din partea consumatorilor”, a adăugat Wong.

Deci, cu ce provocări se confruntă Apple în a doua cea mai mare economie a lumii?

Revenirea Huawei

Anul trecut, Huawei a lansat un smartphone numit Mate 60, cu conectivitate 5G. Aceasta a fost o surpriză majoră pentru lume. Motivul este că în 2019 şi 2020, guvernul SUA a lovit Huawei cu numeroase sancţiuni care i-a oprit accesul la cipurile şi tehnologia necesare pentru 5G, care este internetul mobil de ultimă generaţie, cu descărcări super-rapide.

Sancţiunile, care au restricţionat şi accesul Huawei la software-ul Google, au paralizat efectiv afacerea cu telefoane a gigantului tehnologic chinez.

Huawei, care a fost cândva cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, a fost într-adevăr singurul oponent major al Apple în China în topul pieţei.

Odată ce telefoanele Huawei şi-au pierdut competitivitatea din cauza lipsei 5G şi a lipsei semiconductorilor de ultimă generaţie, clienţii au apelat la iPhone-uri.

Acum, cu Mate 60, Huawei vede primele semne ale unei renaşteri.

”Revenirea Huawei pe [piaţa] premium îi atrage înapoi pe dezertorii Huawei care au trecut la Apple, deoarece Huawei nu a putut lansa un smartphone 5G în ultimii trei ani”, a declarat Neil Shah, partener la Counterpoint Research, pentru CNBC.

În trimestrul patru al anului 2023, Huawei a revenit pe lista primilor cinci mari producători de smartphone-uri din China.

Concurenţă la vârf

Nu doar Huawei concurează Apple. Alte mărci autohtone, de la Xiaomi la Oppo, au ajuns încet pe piaţa high-end, dar la preţuri mai ieftine.

”Aceste dispozitive de ultimă generaţie nu numai că au preţuri competitive, începând predominant de la 3.999 RMB (563 USD), dar se laudă şi cu funcţii asemănătoare celor găsite în smartphone-urile premium. Această concurenţă sporită exercită presiune atât asupra modelelor mai vechi ale Apple, cât şi asupra modelelor de bază ale noii sale serii”, a spus Shah.

Prundenţa consumatorilor

Anul trecut, economia chineză s-a confruntat cu mai multe provocări, de la prăbuşiri în sectorul său imobiliar la cererea slabă a consumatorilor. Aceste provocări ar putea continua până în 2024 şi ar putea afecta încrederea consumatorilor. Dacă consumatorul chinez rămâne slab, acele modele high-end mai ieftine ar putea fi atractive.

”Cred că ceea ce vedeţi în China este un consumator cu efecte economice, care este obosit de propriul consum personal şi care se gândeşte pentru sine: Nu trebuie să plătesc pentru acest telefon când pot obţine o versiune mai ieftină a acestuia”, a declarat Josh Koren, fondatorul Musketeer Capital Partners, vineri, pentru CNBC.

Apple nu mai este cool?

Multă vreme, Apple a fost văzut ca un brand de lux în China, fiind atractiv în rândul publicului mai tânăr. Asta se poate schimba.

”Cred că marca Apple nu mai are acel luciu – nu are această reputaţie în rândul generaţiei Z”, a spus Koren.

În timp ce mulţi concurenţi, de la Samsung la Honor, au lansat smartphone-uri pliabile, Apple nu na făcut-o. Adesea nu este primul producător care lansează produse noi şi aşteaptă să vadă dacă o categorie ia avânt.

Mulţi producători de smartphone-uri vorbesc, de asemenea, despre funcţiile de inteligenţă artificială de pe dispozitivele lor, ceva ce Apple nu a făcut încă. Acest lucru i-a determinat pe mulţi să pună la îndoială inovaţia Apple în arena smartphone-urilor.

Koren a sugerat că acesta poate fi unul dintre motivele pentru care marca Apple suferă.

”Cred că, până când Apple va putea inova până la punctul în care să poată readuce reputaţia că a avea iPhone este o necesitate, va fi dificil”, a spus Koren.

La fel ca multe firme de tehnologie străine care operează în China, spectrul geopoliticii planează constant. Bloomberg, citând oameni familiarizaţi cu problema, a scris anul trecut că China a extins măsura de a ordona personalului agenţiilor guvernamentale şi firmelor susţinute de stat să nu mai aducă iPhone-uri şi alte dispozitive străine la lucru.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală