Țeapa secolului la pe piața auto. Adevărul despre mașinile din Germania

04 Mai 2023, 06:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Mai 2023, 06:47 // Actual //  bani.md

Câți dintre noi nu am auzit o poveste cu o mașină second-hand, adusă din Germania, care a fost a unei bunicuțe care mergea cu ea doar la biserică și la cumpărături? În rest, mașina stătea cuminte în garaj, este în stare impecabilă și numai bună de vândut. Experții din sectorul auto ne avertizează să fim atenți la poveștile samsarilor.

Experții din sectorul auto ne avertizează că mașinile la mâna a doua care sunt scoase la vânzare în Germania pot fi din altă țară. Samsarii le cumpără din diverse țări sau le aduc cu vaporul din Statele Unite ale Americii, le înmatriculează în Germania și apoi le vând. Doar că ele nu au circulat niciodată prin Germania. Unele dintre ele, în cazul celor aduse din SUA, nici măcar nu sunt fabricate în Germania.

Potrivit Autorității Federale de Transport Auto din Germania, aproximativ 2 milioane de mașini uzate din această țară sunt reînmatriculate în fiecare an în afara granițelor sale. În unele locuri ponderea acestor vehicule depășește 50% din totalul mașinilor la mâna a doua importate în fiecare an.

Atenție la anunțurile de pe site-urile de vânzări auto!

Cele mai populare site-uri de anunțuri auto din Germania au listate milioane de vehicule, ceea ce face ca gama de mașini scoase la vânzare să fie mai extinsă decât oriunde altundeva în Europa. Cu toate acestea, unele vehicule din aceste anunțuri provin din afara Germaniei.

Datele furnizate de carVertical, companie care relevă istoricul vehiculelor, sugerează că 4,3% dintre mașinile scose la vânzare în Germania s-ar putea să nu fi văzut niciodată drumurile din Berlin, München sau Hamburg și nici autostrăzile emblematice nemțești – aceste mașini au fost rulate exclusiv în și provin din alte țări. Țările de top unde au fost înmatriculate pentru prima dată mașinile second-hand înainte de a fi importate în Germania sunt Italia (16,6%), Franța (12,7%), SUA (10,6%), Belgia (9,1%) și România (5,1%).

Reparații de proastă calitate și kilometraje date peste cap

Astfel, în loc să achiziționeze o mașină care a rulat în Germania, cumpărătorii riscă să se aleagă cu un vehicul care a fost importat dintr-o altă țară. Dacă un vânzător ascunde țara de origine a unei mașini, este posibil ca aceasta să nu fie în cea mai bună stare. Reparațiile de calitate proastă, un kilometraj dat peste cap și daunele ascunse sunt motivele cele mai întâlnite pentru care vânzătorii încearcă să mascheze trecutul unui vehicul și să-l vândă în altă parte. Deoarece țările nu fac prea des schimb între ele de date despre istoricul mașinilor, înșelătoriile care implică tranzacții transfrontaliere pot fi greu de descoperit.

„4,3% dintre mașinile care au fost în trecut înregistrate în Germania au avut unele date înregistrate și în țări străine. Am observat că există cazuri în care oamenii vând în Germania modele de mașini second-hand scumpe, dar înregistrările noastre sugerează că multe dintre ele nu au fost conduse niciodată în această țară. Astfel se creează iluzia cumpărării unei mașini germane bine întreținută, când de fapt mașina a rulat exclusiv în Italia, Franța sau România”, explică Matas Buzelis, șeful departamentului de comunicații și expert auto carVertical.

De ce se înghesuie moldovenii să cumpere mașini din Germania

Germania are o istorie lungă ca punct de atracție pentru cumpărătorii de mașini din Europa de Est, istorie care datează de când aceste țări erau ocupate de Uniunea Sovietică. La acea vreme, în Uniunea Sovietică erau fabricate doar vehicule modeste, lipsite de calitate, confort și fiabilitate. Drept urmare, toată lumea își dorea mașini importate, iar Germania era un loc de top pentru a le găsi, potrivit analizei citate.

Mai mult, un mit foarte răspândit este că șoferii din Germania cumpără mașini mai noi, mai bine echipate și mai scumpe, respectând în același timp cu strictețe recomandările producătorilor pentru întreținere. În realitate, aceste clișee care nu sunt mereu ancorate în realitate vă pot păcăli să cumpărați mașini la mâna a doua fără a consulta un raport istoric și fără a cere opinia unui mecanic calificat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO