Uleiul de măsline e cel mai furat produs în multe dintre supermarketurile spaniole

10 Mart. 2024, 08:22
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
10 Mart. 2024, 08:22 // Actual //  bani.md

Uleiul de măsline este cel mai furat produs în multe dintre supermarketurile spaniole, bandele vizând „aurul lichid” în contextul în care preţurile au crescut brusc după seceta de anul trecut din sudul ţării, care a afectat recolta de măsline, transmite News.ro. Bande organizate de hoţi fură uleiul pentru a-l revinde ulterior, potrivit lui Ruben Navarro, şeful lanţului de supermarketuri Tu Super, care operează 30 de magazine în regiunea spaniolă Andaluzia. „Uleiul de măsline a devenit un produs ideal pentru ei „, spune el.

Este al doilea cel mai furat produs din toate supermarketurile din Spania, imediat după băuturile spirtoase. Şunca Iberico se află pe locul al treilea pe lista din sondaj.

Un litru de ulei extravirgin de înaltă calitate, care costa mai puţin de 5 euro în urmă cu patru ani, ajunge acum la 14 euro.

Spania este cel mai mare producător de ulei de măsline, iar familiile îl cumpără de obicei în vrac, pentru gătit.

Ca măsură de siguranţă, supermarketurile au început să lege între ele bidoanele mari de cinci litri cu ulei de măsline şi le-au ataşat de rafturi cu lacăte.

În unele magazine, sticlele de un litru sunt prevăzute cu etichete de securitate care trebuie să fie îndepărtate de către personal.

Jose Izquierdo, şef de vânzări al lanţului de supermarketuri Eroski, spune însă că hoţii folosesc dispozitive magnetice pentru a neutraliza mecanismele de siguranţă.

Uleiul de măsline este în prezent cel mai furat produs în supermarketurile din Aragon, Andaluzia, Castilla-La Mancha, Catalonia, Valencia, Madrid, Insulele Baleare şi Extremadura, potrivit companiei de securitate STC, care a realizat studiul în magazine.

Directorul de marketing al STC, Alejandro Alegre, a declarat că este neobişnuit să vezi un produs alimentar esenţial atât de sus pe lista furturilor. „Uleiul de măsline este singurul care ar putea fi considerat un produs de bază, celelalte sunt şunca iberică, brânzeturile maturate, lamele de ras şi alcoolul”, a declarat Alegre pentru Financial Times. Cultivatorii de măsline şi companiile care presează măslinele pentru a obţine ulei au fost, de asemenea, victimele unor jafuri, hoţii furând zeci de mii de litri de ulei, potrivit FT.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

09 Feb. 2025, 09:51
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
09 Feb. 2025, 09:51 // Actual //  Ursu Victor

Rusia se confruntă cu o criză gravă în transportul petrolului, în urma sancțiunilor impuse de Statele Unite și alte state occidentale. Pe 10 ianuarie, Departamentul Trezoreriei SUA a inclus 161 de tancuri petroliere rusești pe lista neagră, o măsură ce afectează atât transportul țițeiului, cât și al produselor petroliere.

Potrivit Bloomberg, sancțiunile au un efect devastator asupra capacității Rusiei de a exporta petrol. În 2024, 57% din țițeiul exportat de Moscova a fost transportat pe nave care acum sunt sancționate. Numărul total al tancurilor petroliere afectate de sancțiuni, fie ele impuse de SUA, UE sau Regatul Unit, a ajuns la 265, ceea ce reprezintă o parte semnificativă a flotei utilizate pentru transporturi maritime de petrol, potrivit Bloomberg.

Costurile de transport pentru țițeiul rusesc au crescut vertiginos. Conform Argus Media, tarifele de transport au crescut cu aproape 50% din momentul impunerii sancțiunilor. De exemplu, transportul unui baril de petrol din Marea Baltică până în India a ajuns la 13 dolari, comparativ cu 10 dolari înainte de sancțiuni.

Multe dintre tancurile petroliere sancționate întâmpină dificultăți în a-și îndeplini funcțiile. Unele nave sunt blocate în porturi rusești sau chineze, în timp ce altele sunt folosite pentru stocare temporară, fără a putea efectua transporturi regulate.

Rusia depinde acum de așa-numita „flotă din umbră”, formată din nave cumpărate pentru a eluda sancțiunile. Totuși, aceste soluții devin din ce în ce mai costisitoare și riscante, având în vedere că sancțiunile continuă să se extindă. În plus, achiziția de noi nave sau utilizarea celor existente devine tot mai complicată, pe măsură ce riscurile de sancționare cresc.

Pe măsură ce sancțiunile reduc capacitatea Rusiei de a transporta petrol, Moscova se confruntă cu provocări majore. Costurile de transport cresc, iar opțiunile alternative devin din ce în ce mai limitate. Dacă situația continuă, exporturile de petrol ale Rusiei ar putea suferi o scădere semnificativă, cu implicații economice grave.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală