Unul dintre cei mai bogaţi şi puternici oameni din lume nu mai este de acord cu pensionarea la doar 65 de ani

28 Mart. 2024, 12:53
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Lupu Eduard
28 Mart. 2024, 12:53 // Oameni şi Idei //  Lupu Eduard

Lumea se confruntă cu o „criză a pensionării” iminentă, care necesită o regândire a pensiilor şi a modelelor de lucru, pe măsură ce progresele medicale sporesc longevitatea, a avertizat marţi directorul general al BlackRock, Larry Fink, în scrisoarea sa anuală adresată directorilor executivi şi investitorilor, foarte urmărită, scrie FT.

Fink, ale cărui misive anterioare au contribuit la creşterea interesului pentru capitalismul participativ şi schimbările climatice, a citat proiecţiile ONU potrivit cărora una din şase persoane la nivel global va avea peste 65 de ani până în 2050, faţă de una din 11 în 2019, în timp ce a cerut o utilizare mai mare la nivel mondial a pieţelor de capital pentru a ajuta lucrătorii să economisească pentru bătrâneţe.

Şeful BlackRock a avertizat, de asemenea, că ascensiunea planurilor de pensii cu contribuţii definite s-a combinat cu presiunea din ce în ce mai mare asupra programului guvernamental de pensii de securitate socială pentru a lăsa SUA deosebit de nepregătite pentru o creştere uriaşă a populaţiei de pensionari.

„Ne concentrăm o cantitate enormă de energie pentru a-i ajuta pe oameni să trăiască o viaţă mai lungă. Dar nici măcar o fracţiune din acest efort nu este cheltuită pentru a-i ajuta pe oameni să-şi permită aceşti ani în plus”, a scris el. „Astăzi, în America, mesajul de pensionare pe care guvernul şi companiile îl transmit lucrătorilor lor este efectiv: „Sunteţi pe cont propriu”.”

Fink a descris decalajul dintre ceea ce economisesc americanii şi ceea ce ar avea nevoie ca fiind „o problemă atât de mare şi de urgentă încât liderii guvernamentali şi corporativi [trebuie] să se oprească din activitatea obişnuită [şi] să iasă din silozurile lor şi să se aşeze la aceeaşi masă pentru a găsi o soluţie”.

Mai mult de jumătate din activele administrate de BlackRock, în valoare de 10 miliarde de dolari, reprezintă economii pentru pensie, inclusiv fonduri de pensii instituţionale, planuri de contribuţii definite ale companiilor cunoscute sub numele de 401(k) şi conturi individuale.

Noua concentrare a lui Fink asupra pensiilor a venit în paralel cu un efort de a găsi o cale de mijloc în războaiele politice privind investiţiile durabile, o abordare pe care a numit-o „pragmatism energetic”.

Scrisorile sale anterioare au făcut din BlackRock o ţintă în dezbaterile privind schimbările climatice şi responsabilităţile companiilor de a reacţiona la acestea. BlackRock a pierdut mandate de investiţii din partea unor state americane conduse de republicani pentru că ar fi fost „ostilă” combustibililor fosili şi a fost criticată de activiştii democraţi pentru că nu a făcut mai mult pentru a renunţa la aceştia.

Citând călătoriile sale în 17 ţări anul trecut, Fink a scris că politicienii şi oamenii de afaceri la nivel mondial plănuiesc din ce în ce mai mult să investească atât în petrol şi gaze pentru securitatea energetică, cât şi în energie verde pentru tranziţia energetică.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău