Va fi distrusă: Îngheţată cu oxid de etilenă, retrasă de pe piaţa din România. Se găsește și în marketurile din RM

18 Iul. 2021, 08:30
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
18 Iul. 2021, 08:30 // Actual //  MD Bani

După ce Comisia Europeană a cerut vineri retragerea de pe piață a tututor produselor care conţin un aditiv numit roşcovă care ar fi contaminat cu oxid de etilenă, un pesticid cancerigen interzis în Europa, directorul ANSVSA, Mihai Ponea, a anunțat, sâmbătă, într-o intervenție telefonică la Digi24, că 100.000 de înghețate vor fi retrase de pe piața din România. Este vorba despre sortimentele de înghețată Snickers, Bounty și Twix, produse de compania Mars.

Aceste sortimente se găsesc și în magazinele din Republica Moldova.

„Mars recheamă din România produsele noastre de îngheţată menţionate mai jos.

Acest lucru se datorează prezenţei oxidului de etilenă într-un ingredient produs de unul dintre furnizorii noştri, la niveluri mai mari decât cele permise de legislaţia UE”, a transmis compania.

„ESTE IMPORTANT că, deşi nivelul de oxid de etilenă din ingredientul afectat este peste limitele legale pentru Europa, noi folosim doar o cantitate mică din acest ingredient în produsele noastre de îngheţată. Ca urmare, nivelul de oxid de etilenă din îngheţată este minimal şi mult sub limitele legale din Europa pentru ingredient. Consumarea produsului nu este nocivă”, a mai transmis Mars printr-o informare postată pe site-ul ANSVSA.

Potrivit ANVSVA, au fost identificate 10 loturi care vor fi distruse, în total fiind 100.000 de înghețate retrase de pe piața din România.

Directorul ANSVSA a transmis că produsele retrase conțin foarte puțin din acest aditiv, dar „consumul cumulativ din acest produs poate duce pe termen lung la tulburări cardiace, pulmonare, cancerigene chiar”.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:03 // Actual //  bani.md

iute Moldova este onorată să anunțe că a obținut distincția Silver Award for Excellence la categoria Inclusive Communication & Diversity Management în cadrul prestigiosului Romanian PR Award 2024. Iute Moldova a fost premiată pentru susținerea campaniei naționale de educație financiară „Generația Inteligenței Financiare”, dezvoltată în parteneriat cu BDR Associates Moldova și Junior Achievement Moldova.

Această campanie a fost un pas semnificativ în promovarea alfabetizării financiare în rândul copiilor și tinerilor din Republica Moldova, cu o atenție deosebită pentru incluziune. Activitățile au deschis noi oportunități pentru grupurile vulnerabile, cum ar fi copiii cu dizabilități, prin materiale educaționale accesibile și metode de învățare adaptate.

„Premiul obținut reprezintă mai mult decât o recunoaștere – este o confirmare a faptului că împreună cu partenerii noștri putem contribui la crearea unei generații mai bine pregătite pentru provocările financiare ale viitorului. Ne angajăm să continuăm aceste eforturi și să extindem impactul proiectelor noastre, investind în educația financiară ca o prioritate pe termen lung,” a declarat Sergiu Sobuleac, CEO iute Moldova.

Pe parcursul campaniei, iute Moldova a sprijinit inițiative care au inclus elaborarea manualelor financiare în Braille, oferind copiilor cu deficiențe de vedere acces la informații esențiale și traducerea videoclipurilor animate în limbajul semnelor, care au fost integrate în școli pentru a sprijini copiii cu deficiențe de auz. Distincția obținută în cadrul Romanian PR Award, competiție ce promovează excelența în comunicare, subliniază impactul pe care astfel de inițiative îl pot avea asupra comunității.

„Vom rămâne dedicați în a susține proiecte care fac diferența. Împreună cu partenerii noștri, ne propunem să construim o cultură a inteligenței financiare, astfel încât toți copiii să aibă șansa unui viitor mai sigur,” a adăugat Sergiu Sobuleac.

Despre iute Moldova: Compania iute Moldova este parte a iute Group, companie Fintech Estoniană, prezentă în patru țări europene: Moldova, Albania, Macedonia și Bulgaria. iute Moldova, cea mai rapidă instituție de creditare nebancară din Republica Moldova, este prima companie de microfinanțare ce pune la dispoziția clienților o rețea de bancomate cardless, precum și posibilitatea de asigurare a creditelor în caz de accident. Strategia reputațională și de suport clienți iute Moldova a fost și rămâne a fi concentrată pe digitalizarea tuturor serviciilor oferite, cea mai rapidă metodă de creditare în condiții personalizate fiind aplicația mobilă Myiute. Dincolo de activitățile de finanțare, iute Moldova este implicată activ în dezvoltarea comunității prin activități de caritate și suport civic.

Despre Romanian PR Award: aflată la cea de-a 22-a ediție, Romanian PR Award este cea mai importantă competiție națională de recunoaștere a excelenței în domeniul Relațiilor Publice. Proiectul a reușit să atragă parteneri prestigioși, nume marcante ale breslei, promovând standarde etice și performanță în PR. Competiția este organizată de Forum for International Communications, organizație non-guvernamentală care, alături de parteneri din sectorul privat și public, implementează din 2017 Carta Diversității din România.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău