Visa a efectuat o analiză a pieței bancare din Moldova: Interesul pentru depozite, investiții și crypto crește

14 Dec. 2022, 16:37
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  MD Bani
14 Dec. 2022, 16:37 // Bănci şi Finanţe //  MD Bani

În perioada mai-iunie 2022, Visa a efectuat un studiu online de amploare al pieței bancare din Republica Moldova. Sondajele au fost realizate în cele mai mari orașe, precum Chișinău, Bălți, Comrat, Cahul și Orhei. Potrivit rezultatelor, majoritatea clienților își doresc fiabilitate și transparență de la bănci, folosesc în mod activ serviciile de mobile banking și sunt interesați de inovații în materie de plăți și de extindere a spectrului de servicii bancare.

Conform datelor obținute de VISA, 98% dintre respondenți au cel puțin un card de plată, în timp ce, în medie, fiecare client are două. De asemenea, cetățenii Republicii Moldova folosesc în mod activ produsele bancare care nu necesită utilizarea cardurilor. Cel mai popular dintre ele este contul de decontare (37%), iar produsele de credit și depozitul sunt, de asemenea, solicitate de aproape jumătate dintre respondenți.

Pentru moldoveni, siguranța financiară este importantă – 7 din 10 respondenți fac economii. Fiecare a doua persoană folosește un card bancar în acest scop, iar fiecare a cincea persoană – numerarul. Depozitele, investițiile și criptomonedele sunt mai puțin solicitate ca instrumente de acumulare.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește-ne pe TELEGRAM!

În viitor, și mai mulți moldoveni planifică să economisească bani – 8 din 10. Printre aceștia, interesul pentru depozite, investiții și criptomonede este în creștere, în timp ce popularitatea cardurilor și respectiv, a numerarului pentru păstrarea economiilor este în scădere.

Principalele caracteristici ale unei bănci – fiabilitatea și inovația

Principalele caracteristici atunci când clientul alege o bancă sunt fiabilitatea (44%) și buna reputație (40%). Fiecare al treilea respondent apreciază deschiderea în dialogul cu publicul și transparența activităților băncii. Și tendința băncii de a se dezvolta este relevantă pentru moldoveni: 37% vor alege o bancă care își îmbunătățește constant activitatea, iar pentru 27% este important ca banca să fie inovatoare și să prezinte constant noi produse și servicii.

În ceea ce privește caracteristicile produselor oferite de bancă, moldovenii remarcă importanța deservirii rapide și de înaltă calitate, și a suportului non-stop, mobile și Internet banking convenabil, programelor de loialitate și condițiilor bune pentru împrumuturi.

Funcționalitatea aplicației mobile – una din priorități

Atunci când aleg un card bancar, clienții acordă cel mai des atenție calității serviciilor bancare mobile – posibilitatea de a achita facturile pentru servicii comunale, transferuri convenabile de la card la card, istoricul cheltuielilor în aplicație, precum și funcționarea stabilă a acesteia. Pentru utilizatori, beneficiile suplimentare pe care le oferă plata fără numerar sunt, de asemenea, importante – bonusurile la plata cu cardul și cashback-ul.

Totodată, în rândul clienților există cerere în ceea ce privește extinderea programelor de fidelitate bancară. De asemenea, fiecare a zecea persoană a spus că și-ar dori să poată plăti cu cardul în străinătate, să plătească tarife mai convenabile decât până acum pentru deservire și să facă plăți în rate.

Viitorul aparține băncii din smartphone

Cel mai popular canal bancar printre moldoveni este bancomatul (72% din aceștia l-au folosit în ultimele 6 luni), urmat de aplicația mobilă, prin intermediul căreia 5 din 10 respondenți au făcut tranzacții. Datele studiului Visa arată că 45% din respondenți au folosit terminale de plată, 34% au vizitat sucursalele băncii, iar o treime încă face tranzacții prin Internet banking de pe site-ul băncii.

Majoritatea respondenților au spus că  aplicația mobilă este canalul bancar preferat. În același timp, Internet banking-ul prin intermediul site-urilor web este preferat de doar 13% dintre respondenți, iar vizitarea unei bănci de 6% din persoane, ceea ce indică o creștere constantă a cererii pentru plăți fără numerar prin intermediul serviciilor de mobile banking. Moldovenii manifestă o disponibilitate ridicată să utilizeze diverse tipuri de plăți: 78% – plăți online, 66% – plată contactless, 54% – plată prin smartphone, iar 34% admit posibilitatea tranziției la plata biometrică.

Realitatea Live

07 Nov. 2025, 17:30
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
07 Nov. 2025, 17:30 // Slider //  Grîu Tatiana

Incaso, una dintre cele mai importante companii specializate în gestiunea creanțelor din Republica Moldova, a devenit membru cu drepturi depline al FENCA – Federația Europeană a Asociațiilor Naționale de Colectare a Creanțelor.

Prin această afiliere, clienții Incaso pot beneficia de soluții moderne și practici conforme cu standardele europene. Totodată, compania își reafirmă rolul de promotor al transparenței și inovației în domeniul gestionării datoriilor, contribuind la conturarea unor noi repere de profesionalism pentru întreaga industrie locală.

De ce contează această recunoaștere europeană?

– Clienții Incaso beneficiază de soluții digitale moderne pentru recuperarea creanțelor, aliniate la cele mai bune practici și standarde europene.

– Echipa Incaso este conectată la cele mai noi tendințe legislative și tehnologice, asigurând un management eficient, rapid și corect al dosarelor.

– Aderarea la FENCA garantează respectarea celor mai stricte criterii de etică profesională, oferind partenerilor siguranță și încredere.

– Apartenența la o rețea europeană extinsă facilitează identificarea celor mai bune răspunsuri la provocările actuale și ajută la anticiparea schimbărilor care pot influența mediul de afaceri în viitor.

„Suntem mândri să aducem expertiza europeană și accesul la cele mai avansate practici de colectare în beneficiul clienților noștri, dar și al economiei locale. Noua noastră calitate de membru FENCA ne întărește angajamentul pentru etică, inovație și performanță”, a declarat Veaceslav Mîrza, Directorul general.

Despre FENCA: Federația Europeană a Asociațiilor Naționale de Colectare a Creanțelor reunește principalii actori ai industriei la nivel continental, reprezentând interesele a mii de profesioniști și companii din Europa.

Alege un partener certificat pentru recuperarea eficientă a creanțelor. Pentru detalii despre serviciile Incasso sau colaborări, contactați-ne la sales@incaso.md sau 079 223 393.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII