Vitezomanii sunt luaţi la ţintă. Autoritățile au pregătit măsuri speciale pentru cei care vor să calce pedala

15 Iun. 2022, 11:47
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
15 Iun. 2022, 11:47 // Actual //  bani.md

Pedepsele pentru șoferii care încalcă sistematic Regulamentul circulației rutiere vor fi înăsprite, iar penalitățile pentru conducătorii auto disciplinați vor fi reduse. În acest sens, Guvernul a aprobat o serie din modificări la Codul penal, Codul contravențional, Legea privind siguranța traficului rutier, Legea privind controlul și prevenirea consumului abuziv de alcool, consumului ilicit de droguri și alte substanțe psihotrope, precum și la Legea privind actele de identitate din sistemul național de pașapoarte.

În urma acestor ajustări, va fi asigurată responsabilizarea conducătorilor mijloacelor de transport, creșterea nivelului de siguranță a traficului rutier, reducerea numărului de accidente rutiere și sporirea siguranței cetățenilor Republicii Moldova în trafic și pe drumurile naționale. Astfel vor fi excluse sancțiunile complementare sub formă de puncte de penalizare pentru conducerea unui vehicul, care nu a fost înmatriculat în modul stabilit sau care nu a fost supus reviziei tehnice.

De asemenea, va fi introdusă sancțiunea contravențională sub formă de avertisment (opțiune pe lângă amendă) pentru nerespectarea marcajului rutier de către conducătorii mijloacelor de transport. Totodată, vor fi introduse sancțiuni mai aspre pentru conducătorii, care încalcă frecvent și repetitiv regulamentul circulației rutiere.

-va fi suspendat dreptul de a conduce mijloace de transport pe un termen de la 30 la 180 de zile, pentru conducătorii care vor depăși limita vitezei de circulație, mai mult de 40 km/h, stabilită pentru un anumit sector de drum, precum și în cazurile în care aplicarea sancțiunii contravenționale principale condiționează acumularea a 15 puncte de penalizare, drept oferit direct agentului constatator (Poliție)

-se va institui răspunderea contravențională a proprietarului mijlocului de transport, în cazul în care, la expirarea termenului de 60 de zile lucrătoare de la recepționarea solicitării Poliției, acesta refuză sau se eschivează de a comunica identitatea persoanei căreia i-a fost încredințată conducerea vehiculului, implicat în comiterea unei contravenții în domeniul circulației rutiere

– nu va fi permisă înmatricularea și inspecția tehnică periodică a vehiculelor, dacă acestea au în istoric încălcări, iar executarea sancțiunii contravenționale aplicate prin hotărârea/decizia definitivă asupra cauzei contravenționale este activă.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

Realitatea Live

15 Sept. 2025, 13:11
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
15 Sept. 2025, 13:11 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Un imperiu care deține de toate – de la fabrică de coniac și echipă de fotbal, la supermarketuri, bănci, benzinării, rețele de telefonie, televiziuni și chiar o fermă de sturioni și site-uri de criptominare – holdingul Sheriff din Transnistria este descris de Financial Times drept „compania ce controlează o țară”. Creat de oligarhul Viktor Gușan în haosul anilor ’90, conglomeratul a devenit în trei decenii un adevărat stat în stat, dominând atât economia, cât și politica regiunii separatiste, scrie Financial Times, citat de news.ro.

Dar astăzi, Sheriff se confruntă cu cea mai mare provocare de la înființare. Războiul din Ucraina a blocat accesul la portul Odesa și a redus drastic livrările de gaz rusesc gratuit – resurse vitale pentru un model de afaceri clădit pe contrabandă, energie ieftină și rețele comerciale informale. Criza a generat o prăbușire a producției industriale, scăderea exporturilor și o „stare de urgență economică” declarată de Tiraspol.

Povestea Sheriff poartă amprenta gangsterilor și a milițiilor private din anii ’90, când luptele pentru controlul fabricilor și al contrabandei transformaseră Transnistria într-o zonă gri între Moscova și Chișinău. Gușan, fost polițist, a știut să profite de haos și, împreună cu Ilia Kazmalî, a construit un conglomerat care a devenit sinonim cu însăși supraviețuirea regiunii.

Astăzi, însă, situația geopolitică transformă vulnerabilitatea Sheriff într-o oportunitate pentru Chișinău. Pentru prima dată, toate exporturile enclavei trec prin Republica Moldova, iar Transnistria – dependentă istoric de Rusia – își face peste 80% din comerț cu Uniunea Europeană. Bruxelles-ul a promis aproape 2 miliarde de euro pentru sprijinul integrării europene a Moldovei, iar oficialii occidentali văd contextul actual drept „momentul decisiv” pentru schimbarea statu-quo-ului.

Întrebarea ridicată de Financial Times este una-cheie: poate Sheriff, „compania care controlează o țară”, să-și imagineze un viitor în interiorul blocului european? Răspunsul ar putea decide nu doar soarta conglomeratului, ci și viitorul regiunii transnistrene și al Republicii Moldova în ansamblu.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII