10 tendințe în marketingul din 2021 recomandate de o companie din Moldova

29 Apr. 2021, 07:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
29 Apr. 2021, 07:00 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Pe pagina de Facebook, compania Purple prezintă 10 tendințe în marketingul digital. Iată ce instrumente și tehnici și-au demonstrat eficiența în creșterea vânzărilor în ultimii 5 ani.

1. Recenziile

Accesul prea ușor și rapid a multor afaceri pe Social Media a provocat scăderea calității și a încrederii în reclame. Anume din acest motiv, oamenii preferă să cumpere de la „branduri verificate sau cel puțin recomandate de un om real”. Dacă aveți clienți mulțumiți, nu uitați să le cereți părerea. Pe de altă parte, recenziile negative ajută mult la îmbunătățirea serviciilor.

2. Adaptarea la nevoile clienților

Modificați-vă produsele/serviciile după gusturile și cerințele clienților. Creați programe de loializare reieșind din doleanțele lor. Customer care rules the world în secolul XXI.

3. Crearea serviciilor adiționale

Ascultați-vă clienții și creați, pentru ei, servicii adiționale, pe care să le utilizeze de mai multe ori. Dacă un client pleacă mulțumit de la brand, șansele să cumpere a doua oară cresc considerabil.

4. Îmbunătățirea produsului/serviciului

În ultimii ani, afacerile se concentrează prea mult pe vânzare, și nu pe loializare. Atunci când produsul este de calitate, e mai simplu să motivezi cumpărarea repetată. Aveți grijă la toate acțiunile de promovare, vânzare și post-vânzare.

5. Generarea de conținut video

Creați reviews pentru produse și servicii, colectați recenzii video, filmați tot ce se întâmplă în procesul de producere. Oamenii cred în ceea ce nu e trucat, simulat, ci redat în realitatea ei, așa cum este ea.

6. Selectarea corectă a rețelelor sociale

Promovarea pe Social Media funcționează, e clar. Dar nu toate afacerile sunt la fel și ceea ce prinde pe Instagram într-un caz poate să nu prindă în altul. Alegeți cu atenție și seriozitate platformele potrivite.

7. Utilizarea Messengerilor în comunicarea cu clienții

Statisticile arată că 56% din clienți preferă să scrie un mesaj online brandului decât să sune la Serviciul de informații. Miliardele de utilizatori de Facebook, Telegram și WhatsApp vă pot deveni clienți. Încercați să înlocuiți apelurile la rece cu vânzarea pe Messenger și veți simți diferența.

8. Pâlniile de vânzare

Pandemia a înlocuit cumpărăturile din impuls cu cele raționale. Multe companii și-au revizuit politica de prețuri și au început să stimuleze mai inteligent vânzările. Pâlniile au devenit mai bine structurate: Lead magnet – Tripwire – Main offer.

9. Atragerea liderilor de opinie

Creați așa produse pe care leaderii de opinie din rândul publicului țintă și-ar dori să le promoveze. Astfel, reclama va avea aspectul conținutului nativ. Și nu uitați de coduri personalizate pentru a urmări conversiile.

10. Chatboții

Roboții sunt extrem de utili în întrebările simple și sunt disponibili 24/24 să răspundă clienților. Aveți însă grijă să „introduceți” comunicarea cu un om real acolo unde o cere clientul și situația. Conform statisticilor, 53% dintre oameni sunt mai predispuși să cumpere de la afaceri care comunică cu ei (le trimit mesaje periodic).

Realitatea Live

17 Nov. 2025, 17:54
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Grîu Tatiana
17 Nov. 2025, 17:54 // Bănci şi Finanţe //  Grîu Tatiana

Dolarul american, considerat mult timp coloana vertebrală a finanțelor globale, își pierde treptat dominanța. Potrivit datelor Fondului Monetar Internațional (FMI), ponderea dolarului în rezervele valutare globale a scăzut la puțin peste 56% la mijlocul anului 2025, cel mai scăzut nivel în ultimele decenii, după ce la începutul secolului depășea 70%.

Experții Best Brokers subliniază că această scădere nu înseamnă că dolarul se prăbușește, ci reflectă o diversificare tot mai accentuată a rezervelor băncilor centrale. În ultimele decenii, băncile au adăugat euro, yen, aur și alte monede pentru a-și diminua riscurile, pe fondul tensiunilor geopolitice și a sancțiunilor americane care au demonstrat cât de mult poate fi folosit dolarul ca instrument politic și economic.

În paralel, alte monede și-au consolidat poziția: euro a crescut de la 18% la peste 21%, iar lira sterlină a ajuns la 4,8% din rezervele globale. Monedele netradiționale, inclusiv yuanul chinezesc, dolarul canadian și australian, au ajuns la o pondere de 22,5% în 2025, dublu față de 2000, semnalând o tendință clară de diversificare.

Factorii principali care au influențat scăderea dolarului includ criza financiară globală din 2008, pandemia de COVID-19, războiul din Ucraina și retorica de dedolarizare promovată de unele țări emergente. Experții Bitfinex și Noelle Acheson, autoarea cărții „Crypto Is Macro Now”, susțin că investitorii și băncile centrale devin mai precauți și caută alternative mai stabile pentru rezervele lor.

Deși dolarul își menține poziția dominantă, analistii avertizează că această scădere discretă, dar constantă, poate marca începutul unei reconfigurări a sistemului financiar global.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII