29 cele mai scumpe și mai extravagante campanii publicitare din istorie

27 Iun. 2021, 05:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
27 Iun. 2021, 05:24 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Reclamele de care ne lovim zilnic sunt atât de previzibile și plictisitoare încât nici măcar nu le mai acordăm atenție. De-a lungul vieții am văzut mii de reclame și majoritatea respectă același șablon. Sunt puține branduri care știu să facă publicitate. Dar anume ele ne fac să o îndrăgim, pentru că și publicitatea este o artă, la urma urmei.

#1. Sigla KFC văzută din spațiu – 30.000 de dolari

În 2006, compania KFC (prezentă în 134 de țări) a decis să invite extratereștrii la niște aripioare pentru că Pământul a fost deja cucerit. Zis și făcut. Aceștia au întins un poster gigant în deșertul Nevada, în apropiere de celebra zonă 51. Pentru a crea această imagine a fost nevoie de 54 de mii de plăcuțe și un buget de peste 30 de mii de dolari. Destul de modest pentru o firmă atât de mare.

#2. McDonald’s și arcurile inversate – 75.000 de dolari

În 2018, cel mai popular lanț de restaurante din lume, a decis să celebreze în acest fel Ziua Internațională a Femeii. Aceștia au întors logotipul cu susul în jos în peste 100 de restaurante din SUA, pentru a transforma litera M – de la bărbat, în litera W – de la femeie. De asemenea, câteva mii de angajați au primit uniforme temporare cu litera W. Un gest frumos pentru sexul frumos.

#3. Netflix e de râsul lumii – 100.000 de dolari

În 2017, zeci de panouri similare au împânzit străzile orașului Los Angeles. Ele, literalmente, au apărut peste noapte și nimeni nu și-a revendicat dreptul asupra lor. Unii cred că a fost o campanie de PR regizată chiar de netflix, în timp ce alții sunt siguri că a fost o pacoste organizată de concurenți.

 

 

#4. Pandele de hârtie de la Paris – 50.000 de dolari

Pentru a sensibiliza oamenii și a crește gradul de conștientizare al publicului cu privire la declinul populației de urși panda în lume, Fundația Mondială a Naturii a cheltuit 50 de mii de dolari pentru a confecționa din Papier mâché 1600 de ursuleți panda – exact atâția câți au rămas în lume la acel moment.

Animăluțele din hârtie au fost așezate în fața Turnului Eiffel, pentru a stârni rezonanță la nivel mondial. De altfel, datorită acestui act drăguț și dramatic în același timp, numărul urșilor panda este în continuă creștere de mai bine de câțiva ani.

#5. Bugatti Chiron din Lego – 3 milioane de dolari

Majoritatea seturilor Lego sunt concepute pentru copii și părinții lor, dar Lego Technic este mai degrabă pentru inginerii începători. În 2018, Lego s-au unit cu cei de la Bugatti pentru a lansa o campanie publicitară de-a dreptul trăsnită.

Ei au reprodus modelul Bugatti Chiron doar din lego și, atenție, mașina este funcțională! Firește că nu au folosit piese de plastic acolo. Construcția a costat peste 3 milioane de dolari și a durat 13400 ore sau 560 de zile de muncă neîntreruptă.

 

#6. Lansarea jocului Spider Man pe PS4 – 200.000 de dolari

În 2018, Sony se pregătea de lansarea unui nou joc cu omul păianjen pentru PlayStation 4. Pentru a-și promova creația în Italia, cei de la Sony au băgat un autobuz într-un râu din Milano și l-au acoperit cu pânză de parcă a fost salvat de omul păianjen.

 

 

#7. Yunessun Wine Spa – 20 de milioane de dolari

Îți place vinul? Cui nu îi place? Dar ce zici de ideea de a înota într-un bazin cu vin? Pentru amatorii de senzații tari, un producător de vinuri din Tokio a deschis un centru SPA cu bazin, unde în loc de apă te poți scălda în vin. Isus cică a făcut-o pe gratis, pe japonezi însă i-a costat 20 de milioane de dolari.

 

 

#8. Uriașul de bezea din filmul “Vânătorii de fantome” – 200.000 de dolari

Pentru a încălzi interesul spectatorilor față de relansarea celebrului film din anii ’80, Columbia Pictures a instalat un gigant din bezele în interiorul unei stații din Londra. Filmul a eșuat din punct de vedere comercial, dar campania a rămas în memoria tuturor.

 

 

#9. Red Bull Space Jump – 30 de milioane de dolari

În 2012, cei de la Red Bull (producători de băuturi energizante) l-au ridicat pe parașutistul austriac, Felix Baumgartner, la 39 de kilometri deasupra solului și l-au lansat înapoi pe Terra. Parașutistul a fost în cădere liberă timp de 10 minute!

Firește că totul s-a terminat cu bine. Felix a primit un cec generos și multe senzații tari. Iar compania a înregistrat o creștere de vânzări cu 500 de milioane de dolari. Gestul e relevant în contextul în care sloganul companiei este: Red Bull îți dă aripi!

 

 

#10. Un val de gunoi de la Corona și Parley – 100.000 de dolari

În 2018, compania Corona a decis să facă echipă cu Parley și actorul Chris Hemsworth pentru a sărbători Ziua Mondială a Oceanului. Scopul campaniei publicitare a fost de a atrage atenția asupra poluării apelor oceanice. În timpul campaniei au fost montate zeci de panouri asemănătoare prin toată țara.

 

 

#11. Taxiul World of Warcraft de pe Times Square – 300.000 de dolari

În 2014, compania Blizzard Entertainment a decis să celebreze lansarea unei noi ediții a jocului World of Warcraft, cu o instalație neobișnuită, care a costat 300.000 de dolari. Cu toate că locuitorii metropolei s-au obișnuit cu taxiurile galbene pe Times Square, un taxi sugrumat de un topor gigant cu siguranță i-a lăsat cu gura căscată.

 

 

#12. Balonul cu aer cald de la Paddy Power – 75.000 USD

Pentru a deschide sezonul de pariuri pentru curse de cai, casa de pariuri Paddy Power, a lansat un balon neobișnuit, care a atras imediat atenția britanicilor. “Chiloții norocoși” i-au costat pe britanici 75 de mii de dolari, dar le-au adus profituri de zeci de ori mai mari.

 

 

#13. Coperta revista Time din drone – 18.000 de dolari

În 2018, conducerea revistei Time, care este renumită pentru coperțile sale neobișnuite, a decis să încerce ceva nou și să facă un număr care să fie pe placul tuturor. Ei au lansat în aer 958 de drone pentru a colora cerul liniștitor al Californiei. O astfel de performanță nu putea trece neobservată.

 

 

#14. Pictura perfidă a lui Banksy – 1,4 milioane de dolari

În 2018, casa de licitații Sotheby’s a vândut celebra pictură „Fata cu balonul” a lui Banksy pentru 1,4 milioane de dolari. Dar fericirea a fost trecătoare. Peste câteva secunde, din tablou nu a mai rămas nimic. Asta a fost una din condițiile lui Banksy, iar cumpărătorul știa despre acest lucru. Milionarii și ciudățeniile lor.

 

#15. Domino’s și gropile

În 2018, lanțul de restaurante Domino’s a lansat o campanie publicitară neobișnuită în Texas. Conducerea a observat că șoferii lor din orașul Bartonville, din Texas, întârzie din cauza drumurilor proaste. Și ce au făcut? Au cumpărat 75 de tone de asfalt și au nivelat gropile.

 

 

#16. Lansarea unei Tesla în spațiu – 90-150 milioane dolari

În 2018, Elon Musk a fuzionat tehnologiile companiilor sale, Tesla și SpaceX, pentru o campanie epică de PR. Miliardarul și-a trimis propria mașina în spațiu, pe propria rachetă, sub piesa space oddity de David Bowie.

Aceasta va circula pe orbită până va arde. Nu știm care au fost efectele acestei campanii publicitare în termeni financiari, dar ambele companii sunt pe val și o duc mai bine ca niciodată până acum.

 

 

#17. Shia LaBeouf și punga de hârtie

Shia LaBeouf este renumit pentru extravaganța lui, iar una dintre cele mai memorabile ieșiri ale acestuia a fost la premiera filmului „Nymphomaniac” la Festivalul de Film de la Berlin. Actorul a apărut pe covorul roșu cu o pungă de hârtie pe cap, pe care scria „Nu mai sunt faimos”. Motivele au rămas necunoscute.

 

 

#18. Lupta pentru spațiul aerian britanic – 2 milioane de dolari

Companiile aeriene, British Airways și Virgin Airways concurează de zeci de ani. În 1999, proprietarul Virgin Airways, Richard Branson, un miliardar destul de epatant, a făcut-o din nou pe deșteptul. La acel moment, rivalii lor sponsorizau construcția roții din Londra, pe care o aștepta toată lumea și cu timpul a devenit un simbol al capitalei britanice.

Lucrările erau pe ultima sută de metri, dar cei de la BA nu puteau ridica roata în poziție verticală. Concurentul lor a profitat de moment și a lansat un dirigibil deasupra roții pe care scria: “La BA nu se scoală”.

 

 

#19. Borat gonflabil uriaș

Pandemia a lovit dur în industria cinematografică. Amazon Prime se pregătea de lansarea filmului Borat 2, dar restricțiile le-au dat planurile peste cap. Pentru a păstra interesul față de film, platforma a lansat pe râul Tamisa o păpușă gonflabilă cu protagonistul filmului, gol-goluț și o mască de protecție care acoperea locul picant.

 

 

#20. Prima lovitură la un turneu de golf – 1 milion de dolari

Nu degeaba se spune că golful este sportul bogaților. Dubai Desert Classic este un turneu de golf extrem de popular care are loc în Emiratele Arabe Unite. În 2004, organizatorii l-au invitat pe celebrul Tiger Woods să execute prima lovitură de pe vârful celui mai înalt hotel din lume la acea vreme – Burj Al Arab, pentru un onorariu modest, de un milion de dolari.

 

 

#21. Jackpotjoy.com și rața uriașă – 270.000 de dolari

Pentru a-și sărbători prezența pe Facebook, în 2012, casa de pariuri Jackpotjoy.com a trimis o rățușcă uriașă pe Tamisa. Rățușa cântărea jumătate de tonă, atingea 15 metri înălțime și 18 lățime. La confecționarea ei au muncit 8 oameni, timp de 800 de ore.

 

#22. Demonii gheții – 10.000 $

Ultimul sezon al filmului serial Game of Thrones era atât de așteptat încât nu avea nevoie de marketing. Totuși, HBO nu a ratat ocazia de a atrage din nou atenția asupra proiectului, lansând pe străzile Londrei o gașcă de actori deghizați în demoni.

 

 

#23. Parfum cu miros de burgeri – 4 dolari bucata

În 2008, lanțul de restaurante Burger King și-a lansat propria linie de parfumuri, cu note fine de carne prăjită. Deși a fost o glumă de 1 aprilie, parfumul putea fi cumpărat cu 4 dolari bucata.

 

 

#24. Lemne KFC cu miros de aripioare prăjite – 16 dolari bucata

Cei de la KFC nu au rămas în urmă și au inventat o altă prostie – lemne cu miros de aripioare prăjite, pentru un foc de tabără de neuitat. Dar spre surprinderea creatorilor, ele s-au dovedit a fi atât de populare, încât unii comercianți le cumpărau și le vindeau ulterior de 3 ori mai scump.

 

 

 

#25. Strada accidentelor

Compania de asigurări Confused.com cu siguranță știe să facă publicitate. Ei au identificat strada cu cele mai multe accidente rutiere din Marea Britanie și au înfășurat totul în folie cu bule, inclusiv casele, trotuarul și copacii.

 

 

#26. Zborul Chevrolet – 200.000 de dolari

În 2012, cei de la Chevrolet au ridicat în aer câteva mașini și le-au lansat cu parașuta de la câțiva kilometri înălțime. Costul exact al campaniei publicitare nu a fost publicat, dar se estimează la 200.000 USD.

 

 

#27. Lacăt pentru înghețata Ben & Jerry’s – 14 dolari bucata

Nimeni nu iubește să se împartă cu înghețata. Nici nu trebuie, spun cei de la Ben & Jerry, care au lansat înghețate ce nu pot fi deschise cu una-cu două, decât de cel care știe parola.

#28. Cel mai bun panou din lume de la Carslberg – 100.000 de dolari

La prima vedere – nimic neobișnuit. Da, mesajul iese un pic în evidență, dar unde s-au dus cei 100 de mii de dolari? Dacă te uiți mai atent, vei observa un mic robinet.

Pentru câteva zile, visul tuturor bărbaților a devenit realitate. Orice trecător își putea umple un pahar cu bere absolut gratuit, și nu doar unul. Știrea s-a răspândit rapid în toată Londra. A doua zi erau cozi kilometrice.

 

 

#29. Magazin de imitații Diesel 100-200 dolari bucata

Hainele Diesel sunt scumpe și nu e de mirare că firma se luptă de ani buni cu imitațiile. În 2018, echipa de marketing a venit cu o idee genială. Ei au lansat propriul magazin de imitații – Deisel, unde se vindeau haine de calitate la preț redus. Puteai să cumperi același tricou de 5 ori mai ieftin, doar că logo-ul era “contrafăcut”.

Realitatea Live

18 Apr. 2024, 13:42
 // Categoria: Slider // Autor:  Soroceanu Olga
18 Apr. 2024, 13:42 // Slider //  Soroceanu Olga

În data de 12 aprilie, localitatea Anenii Noi a găzduit Târgul locurilor de muncă și meșteșugărit, un eveniment ce a reunit atât angajatori, cât și meșteșugari, în efortul lor de a facilita accesul la locuri de muncă și de a promova meșteșugurile tradiționale, atât pentru populația locală cât și pentru refugiații din Ucraina stabiliți aici.

Printre participanți s-a numărat și șefa ANOFM din raionul Anenii Noi, Zinaida Iordachescu, care a subliniat diversitatea agenților economici implicați și importanța acestui eveniment pentru economia locală și națională:

„Avem agenți economici din Anenii Noi, avem de la Congresul Ucrainenilor, avem de la inspectoratul general de poliție, carabinieri, agenți economici din Chișinău fiindcă nu suntem la o distanță atât de mare și angajăm foarte multe persoane și în municipiul Chișinău.”

Evenimentul a reunit aproximativ 12 angajatori și 22 de meșteșugari, iar participanții au avut oportunitatea să afle informații despre piața muncii, să primească ghidare în carieră și să participe la cursuri de formare profesională. Printre beneficiarii acestor servicii s-a numărat și Laurenția Starciuc, care a apreciat eforturile depuse pentru a le oferi oamenilor perspective noi în câmpul muncii:

„M-am apropiat de orice căsuță, mi-am luat diverse cărți pentru a fi informată. Sunt oportunități care oferă posibilitatea de a te angaja în câmpul muncii.”

Evenimentul face parte din proiectul „Creșterea Rezilienței prin Angajare și Coeziune Socială”, implementat în consorțiu de Helvetas Moldova și HEKS – EPER Moldova, cu suportul financiar al Guvernului Elveției. Partener strategic de implementare: ANOFM.

Directorul de țară al HEKS – EPER Moldova, Peter Fenoy, a subliniat importanța coeziunii sociale și a dezvoltării economice sustenabile pentru comunitatea din Anenii Noi:

„HEKS – EPER Moldova a fost implicată în mai multe activități legate de atenuarea consecințelor conflictului din țara vecină, Ucraina. În Moldova, din păcate, influența refugiaților din Ucraina a generat mai multe necesități în baza dificultăților noastre obișnuite cu care ne confruntăm înainte de acest conflict. Ne dorim să aducem împreună oameni din diverse medii și să le oferim șanse egale de dezvoltare, indiferent de originea sau situația lor actuală.”

Târgul locurilor de muncă și meșteșugăritul reprezintă un pas important în direcția dezvoltării economice și sociale a comunității din Anenii Noi, evidențiind potențialul local și promovând oportunitățile de angajare și de creștere profesională pentru toți participanții.

Următoarele evenimente cu aceeași tematică vor avea loc pe 19 aprilie la Ialoveni și pe 29 mai la Chișinău.

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău