5 reguli de comunicare în afaceri oferite de o companie din Moldova

15 Iun. 2021, 15:50
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
15 Iun. 2021, 15:50 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Agenția de Media Purple îți oferă 5 sfaturi de comunicare în afaceri pentru a spori eficacitatea, dar și pentru a economisi timpul. Aceste tips-uri a ajutat compania să devină mai eficientă în activitatea sa.

#1: Ai grijă de interlocutorul tău

Sugestii pentru a avea grijă de interlocutor:

  • Indică link-urile direct în e-mail: imaginează-ți cât de simplu e să dai un singur click dacă ești în transport, și nu la PC, decât să cauți o prezentare rătăcită pe drive.
  •  Structurează scrisoarea: adăugă fiecare gând din alineat și indică sugestiile pe puncte, după prioritate.
  •  Nu uita și de bullet points, dar și de fonturile BOLD, care o să te ajute să faci, vizual, informația mai ușor de digerat.
  •  Nu impune interlocutorul să descarce fișiere video: să zicem că parterenul de afaceri nu e la PC în acest moment;

Oare nu e mai simplu să încarci video-ul pe YouTube, cu acces ascuns?

 #2: Stabiliți, din start, condițiile de comunicare

Discutați, încă de la începutul colaborării, câteva momente importante:

  •  Cu cât timp înainte de lansare se va furniza proiectul?
  •  Adăugarea comentariilor pe proiect se comunică imediat, în regim de urgență?
Cei de la Purple au deadline-uri clar definite, iar momentul de aprobare/feedback e foarte important.
  •  E ok să vă trimiteți e-mailuri în zilele de weekend?
  •  Cărui responsabil anume și cu ce întrebări e ok să vă adresați?
Compania Purple, pentru confortul ambelor părți, indică cine este responsabil de comunicarea pe un anumit proiect.
  •  Care e singurul canal de comunicare: e-mail, WhatsApp, Telegram?

#3: Scrie clar și respectuos

Dacă interlocutorul tău nu cunoaște terminologia de marketing, de exemplu, pentru ce să te exprimi în cuvinte precum „engagement”, „CTR”, „KPI”? Încearcă să simplifici la maximum comunicarea, dar nici să supraapreciezi sau, și mai rău, să subapreciezi omul.
Nu fi agresiv și, dacă ești supărat, mai bine mai așteaptă puțin înainte să răspunzi la un e-mail „problematic”.

#4: Când simți că „arde”, mai bine sună

Nu uita că reacția cititorului la mesajul tău depinde și de intonația cu care este citit textul.
Emoji-urile cumva ameliorează situația, dar nu sunt chiar ok de utilizat în e-mailurile formale.
De aceea, mai bine să te asiguri și, dacă ai o întrebare mai sensibilă de discutat și presupui că partenerul te-ar putea înțelege greșit – mai bine sună.

#5: NU scrie atunci când poți să NU scrii

Vrei să râzi cu colegii la o glumă? Mai bine trimite-o pe chat, decât să-i umpli colegului e-mailul cu informație irelevantă.

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 16:22
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 16:22 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Dosarul fraudelor de la sanatoriul „Speranța” din Vadul lui Vodă avansează cu pași mici, după ce Curtea de Apel Chișinău a respins recursul Procuraturii și a menținut arestul la domiciliu pentru directoarea instituției, Olga Arseni, directorul adjunct și un intermediar. Decizia, pronunțată pe 1 iulie, confirmă hotărârea Judecătoriei Chișinău, sediul Ciocana, care pe 12 iunie schimbase arestul preventiv în arest la domiciliu pentru 30 de zile.

Procurorii contestă măsura, invocând riscuri de influențare a martorilor, distrugere de probe și obstrucționarea anchetei. Până în prezent, anchetatorii au audiat angajați ai sanatoriului, au ridicat documente contabile și au trimis multiple interpelări către instituții publice. Investigația, spun procurorii, este abia la jumătate, iar volumul de probă ce urmează a fi administrat necesită limitarea libertății acuzaților.

Arseni și complicii săi au fost reținuți pe 27 mai, sub acuzațiile de corupere pasivă, trafic de influență și delapidarea averii străine. Potrivit Centrului Național Anticorupție, directoarea ar fi cerut mită între 10.000 și 40.000 de lei pentru aranjarea licitațiilor publice și pentru a tolera nereguli grave în gestionarea sanatoriului. De asemenea, o parte din plățile făcute de pacienți pentru tratamente balneare nu era trecută în contabilitate, banii fiind deturnați în scopuri personale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO