Acțiunile Nike au crescut cu peste 14% vineri dimineață, atingând un nivel record, după ce producătorul de încălțăminte sportivă a prognozat vânzări pe tot anul, depășind 50 de miliarde de dolari, pe măsură ce vânzările din America de Nord revin la nivelurile de până la pandemie.
Vânzările par să se îmbunătățească și în China. Conducerea Nike a declarat că compania este încrezătoare în capacitatea sa de a recâștiga încrederea clienților, pe fondul amenințărilor la adresa boicotării mărcilor occidentale cu privire la comentariile lor, exprimând îngrijorarea cu privire la presupusa muncă forțată în Xinjiang.
„Sunt vremuri în care mărcile puternice pot deveni mai și puternice, iar în fiecare trimestru această realitate devine și mai clară”, a declarat directorul executiv al Nike, John Donahoe.
Retailerul, care are o capitalizare de piață de peste 211 miliarde de dolari, a văzut ultima dată acțiunile sale atingând un maxim istoric de 147,95 dolari pe 21 decembrie.
În perioada de trei luni încheiată la 31 mai, veniturile totale ale Nike aproape s-au dublat la 12,34 miliarde USD de la 6,31 miliarde USD cu un an mai devreme, depășind estimările Wall Street cu peste 1 miliard USD. În America de Nord, cea mai mare piață a Nike, vânzările s-au dublat până la un record de 5,38 miliarde de dolari.