Ce trăsături cultivăm copiilor pentru a avea succes în viață? Sfaturile experților

21 Iul. 2021, 16:26
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
21 Iul. 2021, 16:26 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Părinții ar trebui să-și ajute copiii să cultive trei trăsături de caracter distincte pentru a reuși în viață, susține un expert, care spune că sunt adesea trecute cu vederea în sistemul educațional tradițional.

La conferința recentă, CogX 2021, Nadeem Nathoo, cofondator al programului de inovare pentru adolescenți The Knowledge Society, consideră că pentru a avea succes copiii ar trebui să fie curioși.

De asemenea, nu ar trebui să fie „leneși”, a spus Nathoo, deși a clarificat că acest lucru nu înseamnă că copiii trebuie să aibă o „etică de muncă super puternică”.

În al treilea rând, Nathoo a spus că părinții ar trebui să ia în considerare dacă copilul lor are o „părtinire față de acțiune” – „petrec mult timp gândindu-se sau sunt idiferenți de ceea ce se întâmplă în lume?”

Conform unui studiu din 2018, copiii părinților care credeau că copiii lor sunt mai curioși au avut o performanță mai bună la citit și la matematică.

Între timp, psihologul de la Harvard, Lisa Feldman Barrett, a spus că părinții ar trebui să-și aplaude copilul pentru că acționează idependent și iau decizii singuri, astfel încât să învețe abilități pentru ei înșiși.

Nathoo a sugerat că părinții ar putea ajuta la promovarea unor astfel de abilități, oferindu-le copiilor expunerea la probleme și instrumentele necesare pentru a le rezolva.

De asemenea, el a îndemnat părinții să se asigure că copiii lor sunt conștienți de marea varietate de locuri de muncă disponibile. De exemplu, Nathoo a spus că este „imposibil să concepi măcar să fii tehnician în nanofabricare dacă nu știi ce este asta”.

El credea că părinții ar trebui să fie „intenționați” în stimularea curiozității copiilor lor, încurajându-i să cerceteze și să afle lucrurile pentru ei înșiși.

„Învățăm literalmente opusul”

În plus, Nathoo a spus că în sistemul de învățământ „predăm literalmente opusul” multor trăsături care sunt apreciate la oameni mai general – rezolvarea problemelor, tratarea ambiguității, comunicării și colaborării.

El a explicat: „Nu există loc pentru rezolvarea problemelor – există întotdeauna un răspuns în spatele manualului. Nu există loc pentru ambiguitate – știi exact ce înveți în clasa 8,9,10,11,12. Nu îi învățăm pe oameni cum să comunice bine și este foarte competitiv și nu colaborează. ”

Nathoo a subliniat că nu încearcă să „bată” sistemul educațional, ci a dorit în schimb să evidențieze ceea ce prețuiesc oamenii și unde există o „dezaliniere” în ceea ce sunt învățați tinerii.

Nathoo a susținut că „viața este probabil cea mai bună instituție de dezvoltare umană”, dar a sugerat că se simte „foarte nestructurată” și „serendipită”, deoarece sistemul educațional nu îi pregătește pe tineri pentru asta la maturitate.

Deci, el credea că învățarea bazată pe proiecte și experimente, precum și lucrul cu alții și construirea de relații, sunt cheia dezvoltării tinerilor.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală