Părinții ar trebui să-și ajute copiii să cultive trei trăsături de caracter distincte pentru a reuși în viață, susține un expert, care spune că sunt adesea trecute cu vederea în sistemul educațional tradițional.
La conferința recentă, CogX 2021, Nadeem Nathoo, cofondator al programului de inovare pentru adolescenți The Knowledge Society, consideră că pentru a avea succes copiii ar trebui să fie curioși.
De asemenea, nu ar trebui să fie „leneși”, a spus Nathoo, deși a clarificat că acest lucru nu înseamnă că copiii trebuie să aibă o „etică de muncă super puternică”.
În al treilea rând, Nathoo a spus că părinții ar trebui să ia în considerare dacă copilul lor are o „părtinire față de acțiune” – „petrec mult timp gândindu-se sau sunt idiferenți de ceea ce se întâmplă în lume?”
Conform unui studiu din 2018, copiii părinților care credeau că copiii lor sunt mai curioși au avut o performanță mai bună la citit și la matematică.
Între timp, psihologul de la Harvard, Lisa Feldman Barrett, a spus că părinții ar trebui să-și aplaude copilul pentru că acționează idependent și iau decizii singuri, astfel încât să învețe abilități pentru ei înșiși.
Nathoo a sugerat că părinții ar putea ajuta la promovarea unor astfel de abilități, oferindu-le copiilor expunerea la probleme și instrumentele necesare pentru a le rezolva.
De asemenea, el a îndemnat părinții să se asigure că copiii lor sunt conștienți de marea varietate de locuri de muncă disponibile. De exemplu, Nathoo a spus că este „imposibil să concepi măcar să fii tehnician în nanofabricare dacă nu știi ce este asta”.
El credea că părinții ar trebui să fie „intenționați” în stimularea curiozității copiilor lor, încurajându-i să cerceteze și să afle lucrurile pentru ei înșiși.
„Învățăm literalmente opusul”
În plus, Nathoo a spus că în sistemul de învățământ „predăm literalmente opusul” multor trăsături care sunt apreciate la oameni mai general – rezolvarea problemelor, tratarea ambiguității, comunicării și colaborării.
El a explicat: „Nu există loc pentru rezolvarea problemelor – există întotdeauna un răspuns în spatele manualului. Nu există loc pentru ambiguitate – știi exact ce înveți în clasa 8,9,10,11,12. Nu îi învățăm pe oameni cum să comunice bine și este foarte competitiv și nu colaborează. ”
Nathoo a subliniat că nu încearcă să „bată” sistemul educațional, ci a dorit în schimb să evidențieze ceea ce prețuiesc oamenii și unde există o „dezaliniere” în ceea ce sunt învățați tinerii.
Nathoo a susținut că „viața este probabil cea mai bună instituție de dezvoltare umană”, dar a sugerat că se simte „foarte nestructurată” și „serendipită”, deoarece sistemul educațional nu îi pregătește pe tineri pentru asta la maturitate.
Deci, el credea că învățarea bazată pe proiecte și experimente, precum și lucrul cu alții și construirea de relații, sunt cheia dezvoltării tinerilor.