Moldoveanul care exportă struguri de masă în întreaga lume: Orice investiție este bună când se recuperează în 2-3 ani

31 Aug. 2021, 12:40
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
31 Aug. 2021, 12:40 // Interviu //  MD Bani

SRL Terra-Vitis este o gospodărie multiramurală din satul Burlacu, raionul Cahul care se ocupă cu cultivarea și comercializarea produselor agricole. La moment, gospodăria gestionează 1900 hectare, dintre care, 120 ha sunt ocupate de plantații multianuale (măr, păr și struguri de masă). Întreprinderea condusă de Petru Mihov este cunoscută în special pentru plantațiile de struguri de masă construite pe sistem de tip Gabel, ceea ce îi permite să exporte strugurii în mai multe direcții.

Construcția de tip Gable se deosebește de alte construcții prin modul de conducere a butucilor și are o mulțime de avantaje pentru cultivarea strugurilor. În primul rând, datorită acestui sistem se poate obține o productivitate mult mai înaltă, după șase ani antreprenorul îți propune să obțină o recoltă de 30 de tone la hectar. De asemenea, prin această instalație se asigură o stare fitosanitară mai bună și o manipulare mai porivită a strugurilor.

Un dezavantaj al acestei construcții este faptul că nu toate soiurile pot fi plantate.

O astfel de construcție necesită investiții de 750 de mii de lei la hectar.

Datorită instalării unui sistem de irigare prin picurare, antreprenorul spune că se mărește nu doar recolta de struguri de masă, ci și calitatea acestora.

Petru Mihov se poate lăuda cu o colecție de struguri de masă de 138 de soiuri, 67 dintre ele au fost prezentate și degustate în cadrul unei întâlniri a producătorilor de struguri, la data de 24 august curent în satul Burlacu.

În mare parte, strugurii de masă produși de gospodăria Terra Vitis sunt destinați pentru export. Din spusele antreprenorului, aceștia ajung aproape în întreaga lume.

„Anul trecut am exportat în toate direcțiile, practic acolo unde ne era convenabil. Și în Rusia am exportat și în Belarus, dar și în România și prin niște parteneri, prieteni și în Franța au ajuns strugurii noștri.”

Prin producția înaltă și printr-un preț bun, antreprenorul speră să recupereze investiția cât mai curând și în termenii stabiliți.

„Orice investiție e bună când se recuperează în doi, trei ani. Eu sper prin recolta de 30 de tone la hectar și un preț pentru export, vom obține și rezultatul dat.”

Antreprenorul spune că atunci când este dorință orice poate fi realizat. De asemenea, el a menționat pentru Bani.md dificultățile cu care se confruntă activând în acest domeniu. Printre acestea au fost enumerate costurile nu prea mici și lipsa de materiale necesare în țara noastră.

„Nu întotdeauna ai satisfacție din lucrul primit, fiindcă suntem prea dependenți încă de climă, sunt ploi cu grindină în timpul recoltării, suntem dependenți de piață, nu avem destule depozite frigorifice, suntem dependenți de migrația cadrelor sau a populației.”

Recent, întreprinderea a finalizat construcția depozitului frigorific cu o capacitate de 600 de tone cu 2 camere de prerăcire, ceea ce va favoriza în continuare exporturile spre piețele din UE.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală