Iulian Scorpan despre istoria celei mai tinere companii avia din Moldova. De la un business plan corect pornește totul

20 Sept. 2021, 15:30
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
20 Sept. 2021, 15:30 // Interviu //  MD Bani

Cel mai important pentru a deschide o afacere este un business plan potrivit, cel puțin, de această părere este fondatorul și directorul companiei aeriene, recent lansate pe piața din Republica Moldova, HiSky, Iulian Scorpan. Despre istoria afacerii, experința de pilot, investiții și visul din copilărie, Iulian Scorpan a vorbit într-un interviu pentru Bani.md.

Istoria afacerii

Încă din copilărie, lui Iulian Scorpan îi plăceau aeronavele și visa să devină pilot, iar acest vis a devenit realitate, după ce a obținut studiile necesare, a activat o perioadă în domeniul aeronautic iar acum a deschis propria afacere – o companiei aeriană, pe care îl consideră un proiect „de suflet”.

„Compania HiSky aș cataloga-o ca un proiect de suflet și un proiect al echipei de entuziaști. Toți cei din echipa Hisky, au venit cu plină încredere că ceva va reuși și sunt toți amatori de viață, toți au experință foarte bună, știind că punem accentul pe calitate, pe siguranță.”

Cu toate că primul avion mare l-a văzut abia în clasa a IX-a, studia domeniul aviației prin jurnalele și revistele de specialitate.

„Istoria a început în copilărie, nu țin minte să fi avut o altă profesie în gând, așa a fost să fie, eram mic copil, mă uitam la aeronave pe cer…a fost o pasiune pe care tot timpul mi-am dorit-o.”

De la avioane din hârtie la pilot

A urmat studiile la Institutul Politehnic, iar la 18 ani a efectuat primul zborul cu planorul. Însă aceasta nu a fost totul, în 1992 a fost acceptat la Școala Militară de Aviație, Bobocu, Buzău, România.

După studii a activat ca pilot pe avioane de transport, apoi a a activat și la compania națională, de asemenea, ca pilot, dar deja transport pasageri, unde și a început cariera sa în domeniul aviației. În această companie a deținut mai multe funcții și a ajuns până la poziția de director general.

Începutul

După ce s-a despărțit de compania națională a decis să lanseze propria afacere, la fel, în același domeniu, astfel a apărut și HiSky. Cu toate că la puțin timp după lansare a venit pandemia, echipa HiSky a folosit acest timp pentru a îmbunătăți lucrurile.

„Exact după jumătate de an s-a început pandemia…undeva pandemia poate ne-a ajutat, pentru că ne-am focusat pe pregătirea flotei, pregătirea personalului.”

Acum, compania este certificată atât național cât și internațional și poate efectua zboruri în orice colț al lumii.

„De la idee am trecut la fapte. Orice idee dacă este promovată și este speranță, atunci ai succes.”

Compania HiSky a fost deschisă doar cu 10 oameni. În doar 9 luni de zile aceștia au reușit să achiziționeze 3 aeronave.

Investiții

În viziunea fondatorului HiSky, pentru a lansa o afacere ai nevoie în primul rând de un scop și de o echipă care este gata să accepte orice provocare.

„Ai nevoie de o echipă puternică, o echipă de încredere…și de un scop.”

De asemenea el mai spune că într-o afacere este foarte important planul pe care îl ai și un alt aspect important este să fii gata pentru situații imprevizibile cum ar fi pandemia, iar dacă ai un scop trebuie să-l realizezi.

„Important e un business plan corect, de aici pornește totul.”

În ceea ce privește investițiile financiare în aeronave, totul depinde de vârsta avionului. Compania HiSky se poate lăuda acum cu aeronave din cele mai moderne.

Menționăm că, ieri, 19 septembrie 2021 s-au împlinit 77 de ani de la fondarea Aviației Civile din Republica Moldova.

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău