Numărul de abonați, traficul de voce și volumul vânzărilor telefoniei fixe au continuat trendul descendent în trimestrul trei al anului curent. Numărul de abonați a scăzut, față de finalul anului 2020, cu 2,2%) și a totalizat puțin peste 1mil., volumul total al traficului de voce în rețelele fixe s-a micșorat, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, cu 17,1% și a însumat peste 220 mln. minute, iar volumul total al vânzărilor acestor servicii s-a redus cu 13,3% și a alcătuit 79,8 mil. lei, arată datele Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).
Numărul de abonați ai SA ”Moldtelecom” s-a diminuat cu 2,3%, numărul acestora ajungând la 898,7 mii, iar baza de abonați a furnizorilor alternativi de telefonie fixă a scăzut cu 0,9% și a însumat circa 107 mii. Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă, raportată la 100 de locuitori ai republicii, a scăzut cu 0,2 puncte procentuale și a alcătuit 38,7 %.
Micşorarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost atestată la toate tipurile de trafic. Traficul iniţiat către rețelele internaționale a scăzut cu 26,7%, traficul către alte reţele fixe s-a micșorat cu 14,5%, iar traficul către reţelele mobile – cu 5,8%. Drept urmare, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a diminuat cu 17,4% și a alcătuit 107 minute (1 oră și 47 minute).
În trimestrul trei, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 9,7% și a constituit 26,4 lei. SA ”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 27,6 lei (în scădere cu 9,4%), iar furnizorii alternativi – un ARPU de 16,4 lei (în scădere cu 13%).
Conform datelor statistice privind evoluția pieței de telefonie fixă în trimestrul III al anului 2021, cota de piață a SA ”Moldtelecom”, în funcție de vânzări, a alcătuit 93,4%.