Proletarii moldoveni s-au săturat de Dacia. Au trecut la SUV-urile Toyota din țara soarelui răsare

29 Ian. 2022, 10:46
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
29 Ian. 2022, 10:46 // Actual //  bani.md

Republica Moldova, o piață foarte mică de automobile noi, a fost dependentă în ultimele decenii de marca românească Dacia, datorită prețurilor mici, accesibile, raportate la veniturile scăzute ale cetățenilor moldoveni.

În 2021, însă, din cauza crizei de semiconductori și a schimbărilor masive din industria auto, Dacia a fost nevoită să piardă locul 1 în preferințele moldovenilor. Cea mai vândută marcă din Republica Moldova, în 2021, a fost Toyota, care a reușit să obțină o creștere mare, de 59% față de 2020, pe fondul unei gestionări mult mai bune a crizei de semiconductori. Cel mai vândut model al mărcii japoneze a fost RAV4, urmat de Corolla.

Liderul din ultimii zece ani, Dacia, a rămas pe locul al doilea, deoarece a vândut numai 991 de unități clienților moldoveni, chiar dacă volumul a fost mai mare cu 104 autoturisme față de anul 2020. Cea mai mare scădere dintre modelele mărcii românești a venit de la Logan, care a fost livrat în numai 291 de unități, unul dintre motivele probabile fiind cel legat de mixul de produse din uzina Dacia din Mioveni. Dacia Duster a rămas cel mai vândut model al mărcii din Moldova, cu 456 de exemplare înmatriculate. De remarcat și faptul că Toyota a avut o ascensiune importantă și pe piața din România, unde, îmrepună cu Hyundai, au depășit liderii tradiționali ai segmentului de import, VW, Renault și Skoda.

Pe locurile următoare în Moldova s-au clasat mărcile Kia, cu 686 unități, Skoda, cu 654 de autoturisme, și Hyundai, cu 420 de unități. Celelate mărci vândute au fost Suzuki, Renault, Mercedes, BMW și marca Haval, a chinezilor de la Great Wall. În total, Republica Moldova a înregistrat un volum de 6.818 autoturisme noi, cu 30,8% mai multe față de anul 2020. Republica Moldova este una dintre puținele piețe ale lumii în care Dacia se va confrunta cu noul partener de business, Lada, care face parte începând de anul trecut din noul business unit Dacia – Lada. Vânzările mărcii rusești au reînceput să crească, chiar dacă deocamdată timid, fiind înregistrate 107 unități înmatriculate. Cel mai vândut model a fost Largus, care nu este altceva decât Dacia Logan MCV (prima generație), restilizată cu sigla Lada.

Realitatea Live

18 Aug. 2025, 14:04
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
18 Aug. 2025, 14:04 // Actual //  Soroceanu Olga

În cadrul campaniei „Moldova care ne unește”, cetățenii Republicii Moldova au fost întrebați ce obiecte, persoane sau valori se asociază cel mai mult cu țara lor. Răspunsurile au scos în evidență o combinație de tradiții, simboluri culturale, dar și aspirații sociale.

Pentru mulți, Moldova înseamnă familie, copii fericiți și un trai decent. Alții au pus accent pe tradițiile și cultura populară. „Tradițiile, în primul rând. Poporul Moldovei și cât e de primitor”, a afirmat un alt intervievat.

„Mâncarea noastră tradițională, foarte gustoasă, dar chiar tradițiile noastre sunt frumoase”, a declarat o tânără. Un alt respondent a completat: „Mămăliga, muzică, nunți”.

Printre răspunsuri s-au regăsit și repere istorice și culturale. Cetățenii au menționat „Ștefan cel Mare, mâncarea națională, limba română”, dar și locuri simbolice: „Orheiul Vechi, Soroca și Chișinăul, pentru că aici locuiesc de când sunt mică, aici m-am născut și asta e casa mea”.

 

Un alt element care definește Moldova, în opinia oamenilor, este spiritul comunitar. „Cu un spirit bun de dispoziție, de atitudine, pozitivism aș zice, sper bunătate și suport emoțional”, a subliniat o femeie.

„Vin, bineînțeles, vinul nostru este cel mai bun”, a completat o altă persoană.

Vox-ul realizat în cadrul campaniei „Moldova care ne unește” scoate în prim-plan legătura puternică a oamenilor cu tradițiile, dar și dorința ca Moldova să fie asociată cu bunăstarea și unitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII